8 مکان وقوع رویدادهای دوران دفاع مقدس در ایلام ثبت ملی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این هشت مکان شامل قلاویزان، گره شیر و میمک مهران، شرهانی و چیلات دهلران، کوشک ایوان، زمین فوتبال چوار و میدان خیام ایلام است.

8 مکان وقوع رویدادهای دوران دفاع مقدس در ایلام ثبت ملی شد

عبدالمالک شنبه زاده اضافه کرد: عملیات های شاخص و مهمی از جمله فتح المبین و والفجر 5 و حماسه میمک و عملیات آزادسازی ارتفاعات میمک در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در این مکان ها اجرا شده است.

وی ادامه داد: کوشک ایوان به عنوان عقبه عملیات مرصاد مطرح بوده و میدان خیام نیز محل وقوع قیام پانزده خرداد در زمان انقلاب اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: این اماکن به دلیل وجود سنگرها و بقایای بازمانده از جنگ دارای اهمیت و ارزش معنوی بوده و باید دخل و تصرف در آنها صورت نگیرد.

شنبه زاده اضافه کرد: ثبت این اماکن در فهرست آثار ملی زمینه را برای حفاظت از مکان، جلوگیری از دخل و تصرف و حفظ بافت منطقه و انجام حمایت های قانونی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه استان ایلام به عنوان یکی از آوردگاه های هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جنگ تحمیلی قرار داشته است، گفت: پرونده مکان های دیگری از جمله تپه شنی مهران و فکه برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال تهیه است.

وی تاکید کرد: میراث ارزشمند دفاع مقدس به عنوان سند افتخار و بالندگی ملت ایران باید همچون دیگر آثار تاریخی و فرهنگی کشور حفاظت و حراست شده و به نسل های آینده منتقل شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 754

به "8 مکان وقوع رویدادهای دوران دفاع مقدس در ایلام ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مکان وقوع رویدادهای دوران دفاع مقدس در ایلام ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید