اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با ترامپ

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر خارجه ونزوئلا در سازمان ملل ضرب الاجل هشت روزه ای که کشورهای اروپایی برای برگزای انتخابات معین نموده بودند را رد و در عین حال آمادگی کاراکاس برای مذاکره با دولت آمریکا را اظهار داشت.

اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با ترامپ

به گزارش ایسنا، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در جلسه شورای امنیت اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند برای ما مهلت مشخص کند و به ما بگوید باید درخواست انتخابات جدید را بدهیم یا نه. شما چه کسی هستید که به دولت ما که دارای حاکمیت است، هشدار می دهید؟

پیشتر آلمان، فرانسه و اسپانیا ضرب الاجل هشت روزه ای را برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا مشخص نموده و هشدار داده بودند در غیر این صورت رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت خواهند شناخت.

وی اظهار داشت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه باید به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا بحران جلیقه زردهای کشورش را حل نماید.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین تاکید نمود، دولت کاراکاس همچنان برای مذاکره با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آماده بوده و هست.

آریزا گفت: ما از زمان انتخاب هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در فوریه 1999 و از همان ابتدای ریاست جمهوری نیکولاس مادورو کوشش به برقراری ارتباطاتی با آمریکا نموده ایم اما تمام کوشش های ما از سوی طرف آمریکایی به در بسته خورد.

آریزا اظهار داشت، واشنگتن تنها پشت کودتا در ونزوئلا نایستاده بلکه در راس آن است.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت، قدرت خود را علیه مشروعیت یک دولت به کار می گیرد اما باید اکنون همین جا دست از این کار بردارید.

وزیر خارجه ونزوئلا توضیح داد: اینکه خوآن گوآیدو رهبر مخالفان خود را رئیس جمهوری موقت کشور خوانده و بعضی کشورها نیز او را به رسمیت شناخته اند برخلاف قانون اساسی کشور ما است یک نفر بندی در منشور رسازمان ملل را به من نشان دهد که در آن اجازه داده شده هر فردی خود ش را رئیس جمهوری بخواند؟

آریزا در ادامه اظهار کرد، دولت کاراکاس از طرح هایی در جهت حمایت از انجام مذاکرات داخلی و دستیابی به توافق سیاسی بین مادورو و مخالفانش حمایت می نماید.

وی اضافه نمود، ونزوئلایی ها چه در جبهه مخالفان یا دولت به وسیله نشستن دور یک میز تصمیم خواهند گرفت.

5252

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 103

به "اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ونزوئلا برای مذاکره با ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید