برخلاف ادعای آمریکایی ها، غذا و دارو نیز عملا تحریم شده است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، در حالی که مقامات آمریکایی می گویند که غذا و دارو مشمول تحریم های آن ها بر ضد ایران نیست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید بر این که ایران روش های خود را برای تامین محصولات غذایی دارد و و دچار مشکل نمی گردد، خاطرنشان می نماید که تنها کلمه غذا و دارو تحریم نشده و تحریم های بانکی، کشتیرانی و بیمه باعث بروز مشکلاتی می گردد که به تبع آن ها واردات این کالاها همچون شرایط عادی گذشته انجام نمی گردد.

برخلاف ادعای آمریکایی ها، غذا و دارو نیز عملا تحریم شده است

به گزارش خبرنگاران، از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی بر ضد مردم ایران، مقامات این کشور بارها اعلام نموده اند که غذا و دارو مشمول تحریم ها نمی گردد و در نتیجه هدف تحریم ها، مردم ایران نیستند. این ادعاها در حالی مطرح می گردد که تحریم های بانکی فرایند واردات همه کالاها از جمله غذا و دارو را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل می نماید. درواقع اگرچه روی کاغذ کلمه غذا و دارو تحریم نشده، اما در عمل فروشندگان خارجی این کالاها نمی توانند پول خود را از واردنمایندگان ایرانی دریافت نمایند و این مسئله می تواند باعث بروز مشکلاتی در واردات این محصولات گردد.

در این رابطه مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی - با بیان این که تحریم های مربوط به سازمان کشتیرانی، بیمه و انتقال پول باعث بروز مشکلاتی در روند واردات مواد غذایی شده، اظهار کرد: سخنان و مواضع مقامات آمریکایی مبنی بر این که واردات دارو و مواد غذایی تحریم نیست با واقعیت نخوانده و نادرست است چرا که واردات محصولات خارجی نسبت به گذشته سختتر شده و در شرایط عادی و نرمال انجام نمی گردد.

وی در ادامه تاکید نمود که البته ایران روش های خود را برای تامین محصولات غذایی دارد و و در این رابطه دچار مشکل نخواهد شد.

بصیری با بیان این که اتفاقا هدف تحریم های آمریکا غذا و دارو است، اظهار کرد: مقامات آمریکایی مدام در بوق و کرنا می نمایند که غذا و دارو مشمول تحریم ها نیست، اما از طرف دیگر از روش هایی استفاده می نمایند که واردات کالا از جمله محصولات غذایی و دارویی را برای ایران سخت می نماید.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، آمریکا تنها کلمه غذا و دارو را تحریم ننموده، اما در عمل برای واردات این کالاها مانع تراشی می نماید.

وی اعلام نمود: برای مثال به شرکت های اروپایی اعلام می گردد در صورت معامله با ایران از نقل و انتقالات پولی با آمریکا محروم می شوند، یا در مواردی کانتینر گوشت برزیلی در بین راه متوقف شده و واردنمایندگان مجبور شده اند راه های دیگری را امتحان نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 56

به "برخلاف ادعای آمریکایی ها، غذا و دارو نیز عملا تحریم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخلاف ادعای آمریکایی ها، غذا و دارو نیز عملا تحریم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید