دنیا حافظ شناسی وجودی نازنین را از دست داد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کاووس حسن لی در پی درگذشت سلیم نیساری گفت: دنیا حافظ شناسی و جامعه فرهنگی و ادبی کشور وجودی نازنین را از دست داد.

دنیا حافظ شناسی وجودی نازنین را از دست داد

مدیر مرکز حافظ شناسی و استاد دانشگاه شیراز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شادروان دکتر سلیم نیساری از پویاترین، دقیق ترین و علمی ترین حافظ شناسان و حافظ پژوهان ما بودند. یکی از نام های روشن و شایسته تحسین در کارنامه حافظ پژوهی، نام سلیم نیساری است.

او در ادامه گفت: آثار گرانمایه زنده یاد دکتر نیساری از استوارترین مراجع حافظ شناسی است. کتاب هایی همچون: غزل های حافظ که بر اساس 43 نسخه خطی قرن نهم فراهم آمده بود، دفتر دیگرسانی ها در غزل های حافظ، نسخه های خطّی قرن نهم حافظ، مقدمه ای بر تدوین غزل های حافظ و همچنین تصحیح دیوان حافظ بر اساس 48 نسخه خطی از نسخه های سده نهم) نام نیک سلیم نیساری را به جاودانگی حافظ پیوند زده و او را همیشه در ذهن و ضمیر حافظ پژوهان ما ماندگار نموده است.

حسنلی همچنین یادآور شد: مرکز حافظ شناسی افتخار دارد که 10 سال پیش، در مهرماه سال 1387 به پاس تلاش های ستودنی شادروان نیساری در تصحیح غزل های حافظ و پژوهش های دقیق او در نسخه های کهن دیوان حافظ نشان درجه یک علمی خود را به این استاد فرزانه اهدا نموده است.

او در ادامه بیان نمود: من بارها با استاد نیساری در پیوند با حافظ و دیگرسانی های دیوان حافظ گفت وگو نموده بودم. تعهد استاد نیساری در کار علمی و حرفه ای و نیز تلاش های طاقت سوز و وفادارانه او به متن و همچنین پرهیز همیشگی او در دخالت دادن ذوق شخصی در تصحیح متن دیوان حافظ، در عین فروتنی و تواضع، واقعا مثال زدنی بود.

به گزارش خبرنگاران، متن نشان درجه یک علمی مرکز حافظ شناسی به شادروان سلیم نیساری به این توضیح است:

استاد گران مایه جناب آقای دکتر سلیم نیساری

تلاش­ های ارزنده­ حضرت عالی در عرصه­ متن­­ پژوهی و شناسایی و معرفی نسخه­ های خطی دیوان حافظ، نام شما را به شایستگی و نیکی ماندگار نموده است.مرکز حافظ­ شناسی تلاش های ستودنی جناب­عالی را ارج می­ نهد و با تقدیم نشان درجه­ یک علمی حافظ شناسی فعالیت های شما را پاس می دارد.امید است در پناه لطف خداوند مهربان همیشه تندرست و سربلند باشید.کاووس حسن­ لی، مدیر علمی­ پژوهشی مرکز حافظ شناسی، مهرماه 1387

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 95

به "دنیا حافظ شناسی وجودی نازنین را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا حافظ شناسی وجودی نازنین را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید