دوره گردی هیأت آمریکایی در حمایت از تحریم های ضدایرانی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مهر نوشت: تیمی متشکل از اعضای وزارتخانه های امور خارجه و خزانه داری آمریکا راهی کشورهای ارمنستان، گرجستان و آذربایجان شده اند تا آنها را به حمایت از تحریم های ضدایرانی ترغیب نمایند.

دوره گردی هیأت آمریکایی در حمایت از تحریم های ضدایرانی

سفارت آمریکا در ایروان با صدور بیانیه ای از سفر هیـأتی متشکل از اعضای وزارتخانه های امور خارجه و خزانه داری آمریکا به ارمنستان با هدف رایزنی با دولت و نمایندگان عرصه تجاری درخصوص تحریم های ضدایرانی اطلاع داد.

این سفر که طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته انجام شد شامل دیدار با معاونین وزرای خارجه، انرژی، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز بود حال آنکه دیدارهایی نیز با برخی از مقامات دفتر نخست وزیری، وزارتخانه های حمل و نقل، خارجه و اقتصاد صورت گرفت.

هیأت آمریکایی مدعی کوشش آمریکا برای اعمال تغییر در رفتار به زعم آنها بدخواهانه ایران (!) از راه افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک، شده و از حوزه های همکاری در این زمینه بین آمریکا و کشورهایی مانند ارمنستان سخن گفته است.

این درحالی است که برخی خبرگزاری ها از سفر این هیأت به دیگر کشورها نظیر گرجستان و آذربایجان نیز خبر می دهند.

یک هفته پیش نیز، سفارت آمریکا در ایروان در بیانیه ای خواهان همکاری ارمنستان و شرکت های این کشور با تحریم های ضدایرانی واشنگتن علیه تهران شد.

در بیانیه سفارت آمریکا ادعا شده بود: آمریکا، ارمنستان را شریک و دوست خود می داند. کارزار فشار حداکثری بر ایران به منظور تغییر رفتار این کشور در راستای توقف رفتار بی ثبات کننده ایران است!

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 60

به "دوره گردی هیأت آمریکایی در حمایت از تحریم های ضدایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره گردی هیأت آمریکایی در حمایت از تحریم های ضدایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید