رتبه ششم یزد در مصرف فست فودها، چاقی در یزد نگران کننده است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین مصدق در نشست خبری خود به مناسبت هفته جهانی غذا گفت: تغییر سبک زندگی مردم، تغییر عادات غذایی و تغییر ذائقه را نیز به دنبال داشته و متاسفانه تغییر ذائقه مردم، افزایش مصرف نمک، شکر و چربی را به دنبال داشته است.

رتبه ششم یزد در مصرف فست فودها، چاقی در یزد نگران کننده است

وی اضافه نمود: امروز میزان شیوع بیماری هایی نظیر فشار خون و دیابت به شدت نگران کننده است و ضرورت دارد تا رسانه ها و دست اندرکاران علم تغذیه، تمام کوشش خود را برای بازگرداندن مردم به سمت استفاده از غذاهای سنتی و سالم به کار گیرند.

مصدق اظهار داشت: مصرف فست فودها که در استان یزد به شدت رشد داشته، افزایش شیوع فشارخون و دیابت را به دنبال داشته و متاسفانه یزد هم اکنون در زمینه مصرف فست فودها، رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه مصرف فست فودها افزایش وزن و چاقی را نیز برای مردم یزد به ارمغان آورده است، اضافه نمود: یزد اکنون به لحاظ چاقی و اضافه وزن رتبه 14 کشور را دارد و این یک هشدار است زیرا چاقی و اضافه وزن، بسیاری از بیماری ها را به دنبال خود خواهد داشت.

مصدق یادآور شد: امروز پرخوری به یک شیوه در سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است و این در حالی است که در بسیاری از نقاط دنیا و کشور و حتی استان یزد، شاهد فقر غذایی هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین راه مبارزه با فقر و گرسنگی در چنین شرایطی، اصلاح فرهنگ مصرف مواد غذایی است و لازم است تا در کشورمان مردم برای سیر کردن گرسنه ها تشویق شوند و این مهم به عنوان یک اخلاق اجتماعی، در جامعه نهادینه گردد آنگاه شاهد خواهیم بود علاوه بر اینکه از حیف و میل غذا در میان عده ای جلوگیری می گردد، هیچ گرسنه ای نیز در دنیا وجود نخواهد داشت.

مصدق همچنین بر ضرورت فعالیت رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی در زمینه تغذیه درست و کاهش مصرف نمک، شکر و روغن بیان نمود: رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی و فراوری محتوا در این زمینه، جامعه را از درگیری با بسیاری از بیماری های غیرواگیر مصون نگاه دارند.

به گزارش خبرنگاران، از 22 تا 27 مهرماه هر سال به عنوان روز دنیای غذا معین و نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 36

به "رتبه ششم یزد در مصرف فست فودها، چاقی در یزد نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه ششم یزد در مصرف فست فودها، چاقی در یزد نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید