خاتمه همکاری جایزه بوکر با گروه من پس از 18 سال

به گزارش مجله گوگل ایرانی، گروه تجاری من پس از 18 سال به همکاری و ارتباط خود با معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا خاتمه می دهد و از سال 2020 جایزه بوکر با همکاری یک حامی اقتصادی تازه اهدا می گردد.

خاتمه همکاری جایزه بوکر با گروه من پس از 18 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گروه من از سال 2002 مسئولیت تامین هزینه های جایزه بوکر را بر عهده گرفت و از 2005 من بوکر بین المللی را بنیان نهاد. بوکر با 50 هزار پوند یکی از گران ترین و البته معتبرترین جوایز ادبی دنیاست که نخستین بار 50 سال پیش در 1969 اهدا شد و تا همین اواخر فقط نویسندگان کشورهای مشترک المنافع و جمهوری ایرلند می توانستند در آن رقابت نمایند.

بنیاد بوکر سال 2014 تصمیم گرفت ورود نویسندگان و کتاب های آمریکایی را به رقابت برای به دست آوردن بوکر آزاد کند و به این ترتیب، دو جایزه از پنج جایزه اخیر آن به آمریکایی ها رسید؛ اتفاقی که انتقاد شدید بریتانیایی ها را در پی داشت. ضمن اینکه سباستین چارلز فالکز، نویسنده سرشناس انگلیسی با انتقاد از حمایت اقتصادی گروه من از بوکر گفته بود: این گروه دشمن جوایز ادبی است؛ کسی که جوایز ادبی باید از آنها انتقاد نمایند.

بنیاد جایزه بوکر با اعلام انتها حمایت گروه من از این جایزه ادبی تاکید نمود که هر دو جایزه بوکر سال 2019 هم به سنت پیشین به برگزیدگان اهدا می گردد و بنیاد در پی یافتن یک جانشین شایسته و مناسب برای همکاری در سال 2020 است. گفته می گردد گروه من به جای دادن دو جایزه ادبی میخواهد بیشتر روی فعالیت های خیرخواهانه متمرکز گردد و به واسطه بنیاد خیریه من از طرح آموزش سواد خواندن و حساب کردن حمایت کند.

جایزه من بوکر اکتبر سال جاری به آنا برنز برای نوشتن کتاب شیرفروش اهدا شد. فقط رمان هایی که به زبان انگلیسی نوشته و در بریتانیا منتشر شده باشند، می توانند برای بردن این جایزه 50 هزار پوندی رقابت نمایند. نخستین جایزه بوکر با نام بوکر-مک کانل 50 سال پیش اهدا شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 104

به "خاتمه همکاری جایزه بوکر با گروه من پس از 18 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه همکاری جایزه بوکر با گروه من پس از 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید