تدوین منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گفته مدیر کل امور موزه ها، منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیای فرهنگی-تاریخی موزه ها تدوین شد.

تدوین منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه ها با بیان این مطلب گفت:

منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیای فرهنگی-تاریخی موزه ها که تدوین آن به مدت 2 ماه به طول انجامید، با هدف ارتقای حقوق بازدیدکنندگان اعم از پژوهشگران، دانشجویان، خبرنگاران، گردشگران داخلی و خارجی است.

کارگر افزود که این منشور در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از اشیای فرهنگی-تاریخی و تزئینات وابسته به معماری و ارائه خدمات با کیفیت مطلوب در موزه ها و مجموعه های فرهنگی-تاریخی کشور تدوین شده است.

وی ادامه داد:

عکاسی بدون فلاش و فیلمبرداری غیرحرفه ای بدون تجهیزات جانبی از تمامی اشیای فرهنگی-تاریخی در معرض نمایش و تزئینات وابسته به معماری در موزه ها و کاخ موزه ها که عنوان عکاسی و فیلمبرداری ممنوع بر آن ها الصاق نشده باشد، برای عموم بازدیدکنندگان بلامانع است.

مدیر کل امور موزه ها همچنین بیان نمود:

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای با تجهیزات جانبی (نورپردازی و حرکتی) از تمامی اشیای فرهنگی-تاریخی اعم از داخل مخزن، در معرض نمایش و تزیینات وابسته به معماری در موزه ها و کاخ موزه ها، از طریق افراد حقیقی و حقوقی با اجازه اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی امکان پذیر است.

مدیر کل امور موزه ها همچنین دسترسی به آرشیو عکس و فیلم موزه، با اخذ مجوز از مدیر مربوطه و ذکر منبع برای پژوهشگران، دانشجویان و خبرنگاران را امکان پذیر دانست.

وی تاکید کرد:

موزه ها موظف هستند حداکثر تا یک هفته هر نوع تقاضایی را بررسی و با توجه به ضوابط، پاسخ مناسب را به تقاضای افراد حقیقی و حقوقی ارائه کنند، در غیر اینصورت از طریق اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی امکان پذیر است.

اجرای منشور بر عهده مدیر موزه یا مجموعه و نظارت بر اجرا در استان ها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و در موزه های تحت پوشش ستاد بر عهده اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی خواهد بود.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1915

به "تدوین منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید