دهمین جشنواره ملی آش ایرانی ارمغان همدلی و همزبانی مردم زنجان است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، یحیی رحمتی شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم، اظهار داشت: با 10 ساله شدن جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان این جشنواره جزو جشنواره های دارای قدمت و تثبیت شده کشور محسوب می گردد.

دهمین جشنواره ملی آش ایرانی ارمغان همدلی و همزبانی مردم زنجان است

وی اظهار کرد: در دهمین جشنواره ملی آش ایرانی 25 استان با طبخ 42 نوع آش طی چهار روز از میهمانان پذیرایی خواهند کرد، همچنین 31 استان با عرضه صنایع دستی استان های خود، فرهنگ بومی و محلی شان را به نمایش می گذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: برگزاری چنین جشنواره هایی موجب پویایی شهر، درآمدزایی، اشتغال، تبادل فرهنگی و دوستی بین اقوام می گردد.

رحمتی با اشاره به ورود 148 تور همزمان با نهمین جشنواره ملی آش ایرانی به زنجان، گفت: پیش بینی می گردد سال جاری گردشگران بیشتری وارد استان زنجان شوند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم، اظهار کرد: این جشنواره به درخواست اکو در سال گذشته برگزار گردید و پنج کشور تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، ایران و چین در محل کارخانه کبریت به طبخ غذا مشغول هستند.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه توضیح داد: موضوع بسیاری از پروژه های عمرانی استان زنجان گردشگری است.

جواد رحمتی توضیح داد: با توجه به اینکه بخش خدمات در اشتغالزایی استان زنجان سهم اندکی دارد، می توان با توسعه گردشگری، این بخش را تقویت و اشتغالزایی را تسهیل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: جشنواره آش پیغام دوستی و همدلی مردم زنجان را به سایر استان ها برساند.

شهردار زنجان نیز با تاکید بر لزوم تداوم جشنواره ها در شهر، گفت: زنجان جاذبه های تاریخی و گردشگری مناسبی دارد که می توان با معرفی آن ها زمینه جذب گردشگر را فراهم کرد.

حبیب ملایی یگانه اظهار کرد: شهرداری زنجان آماده برگزاری برنامه هایی است که موجب پویایی شهر و نشاط و امید شهروندان می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 757

به "دهمین جشنواره ملی آش ایرانی ارمغان همدلی و همزبانی مردم زنجان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین جشنواره ملی آش ایرانی ارمغان همدلی و همزبانی مردم زنجان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید