عضو اتحادیه میهنی کردستان: ترکیه 50 پایگاه نظامی در شمال عراق دارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز (دوشنبه) جزئیات جدیدی را در خصوص حضور نیروهای ارتش ترکیه در شمال عراق از جمله تعداد پایگاه های نظامی و پادگانی که این نیروها در اختیار دارند، فاش کرد.

عضو اتحادیه میهنی کردستان: ترکیه 50 پایگاه نظامی در شمال عراق دارد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المعلومه، هاوکار الجاف، از اعضای این اتحادیه گفت، ارتش ترکیه اکنون حدود 50 پایگاه نظامی و پادگان بین استان های دهوک و اربیل و پایگاه دیگری در استان نینوا در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: بزرگترین پایگاه های نظامی شامل حدود 1500 پرسنل است که در منطقه کانی مآسی در استان دهوک واقع شده اند و پایگاه های دیگری نیز در زاخو، العمادیه، شیلادزی از مناطق استان مذکور، شهرستان سوران در استان اربیل و چندین پادگان در امتداد نوار مرزی و دامنه های کوهستان کورک قرار دارند.

الجاف گفت: ارتش ترکیه که در سرزمینهای شمال عراق مستقر است، ارتشی اشغالگر است و چندین تانک، خودروهای هامر زرهی، سیستم نظارتی، هواپیماهای جاسوسی، هلی کوپتر، پایگاه هوایی و سیستم اطلاعاتی در تمام مناطق تحت کنترل خود در اختیار دارد.

عضو اتحادیه میهنی کردستان گفت، ارتش ترکیه مستقر در مناطق اقلیم کردستان عراق برای انجام حملات نظامی دیگر به پرواز از آسمان ترکیه احتیاج ندارد زیرا در خاک عراق پایگاه های هوایی دارد که می تواند از این پایگاه ها اهدافی را که سامانه های نظارتی و سازمان های اطلاعاتی معین می نمایند، هدف قرار دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1221

به "عضو اتحادیه میهنی کردستان: ترکیه 50 پایگاه نظامی در شمال عراق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو اتحادیه میهنی کردستان: ترکیه 50 پایگاه نظامی در شمال عراق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید