تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره ویزای ترکیه: توریستی، کار، تحصیلی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، چطور ویزای ترکیه بگیریم؟

یکی از اصلی ترین مقاصد شهروندهای ایرانی برای گردش و سرگرمی، کار، تحصیل و اقامت، ترکیه است. این کشور با وجود پذیرا بودن تعداد زیادی توریست از سرتاسر جهان، سالانه و در تمام اوقات سال میزبان ایرانی های زیادی است. ترکیه همسایه ایران است اما آیا برای رفتن به آن احتیاج به ویزا است؟ برای آشنایی با انواع ویزای ترکیه و شرایط آن با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره ویزای ترکیه: توریستی، کار، تحصیلی

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

این کشور شهرهای زیادی دارد اما از بین آنها، استانبول، آنکارا، بدروم و کوش آداسی هوادار بیشتری در میان ایرانیان دارند و مانند هر شهر دیگری در جهان، برای سفر به این شهرها هم باید ویزا داشته باشید. چند نوع ویزا وجود دارد که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

ویزای گردشگری

اگر می خواهید برای گردش و سرگرمی به ترکیه بروید، بر اساس توافقی که بین ایران و دولت این کشور شده است، احتیاجی به ویزا ندارید و تا 90 روز می توانید بدون ویزا در این کشور بمانید. تنها چیزی که احتیاج دارید، پاسپورتی است که حداقل 6 ماه معتبر باشد و دارای مهر ورود به کشور باشد. مانند هر کشور دیگری در جهان، اگر بخواهید با ویزای گردشگری بروید، نمی توانید فعالیت هایی مثل کار و تحصیل و تجارت در این کشور داشته باشید و بعد از خاتمه 90 روز هم موظف هستید به ایران برگردید. در صورتیکه این 2 قانون را نقض کنید، دولت این کشور با شما برخورد می نماید.

ویزای کار

اگر بخواهید برای کار به ترکیه بروید، باید ویزای کار را داشته باشید و برای ویزای کاری اقدام کنید. برای این موضوع، باید به نمایندگی های کشور ترکیه در ایران بروید و مدارک مورد احتیاج را برای تشکیل پرونده به آنها ارائه کنید. مدارک شما به وزارت کار ترکیه ارسال شده و اگر تایید گردد، برای شما ویزا صادر می گردد و درطول 90 روز می توانید ویزایتان را از آن نمایندگی دریافت کنید. ویزای کار، مدت محدود 1 ساله دارد و بعد از تمام شدن آن می توانید آن را تا 3 سال تمدید کنید. بعد از خاتمه 3 سال باز هم می توانید تا 6 سال آن را تمدید کنید. در صورتیکه فرد این مدت را بدون مشکل بگذراند می تواند ویزای کار دائم بگیرد.

ویزای تحصیلی

مدتی است که علاقه دانشجوهای ایرانی برای تحصیل در ترکیه بیشتر شده است. برای این هدف حتما باید ویزای تحصیلی داشته باشید، به این ترتیب که اول باید از طرف دانشگاه آن کشور برای شما پذیرش بیاید، بعد باید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید و بعد هم برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی تا 1 سال اعتبار دارد اما دانشجو بعد از رسیدن به آنجا تا 1 ماه فرصت دارد تا به اداره امنیت این کشور مراجعه نموده و دفترچه اقامت بگیرد.

نشانی سفارت و کنسولگری ترکیه در تهران:

تهران، خیابان فردوسی، پلاک 337 / صندوق پستی: 11365-8758

تلفن: 35951100 (021)

وب: tehran.emb.mfa.gov.tr

منبع: turkey.visahq.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2012

به "تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره ویزای ترکیه: توریستی، کار، تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: همه چیز درباره ویزای ترکیه: توریستی، کار، تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید