یک شهر و دو روستا در استان کردستان ثبت ملی می شود

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پرونده صنایع دستی یک شهر و دو روستای استان کردستان برای ثبت ملی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

یک شهر و دو روستا در استان کردستان ثبت ملی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: پرونده شهر آرمرده شهرستان بانه به عنوان شهر ملی نساجی سنتی، روستای دیوزناو سروآباد به عنوان روستای ملی ارغوان بافی و روستای کاکو دهگلان به عنوان روستای ملی گلیم بافی تدوین و برای ثبت ملی به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

فرهاد حامدی اضافه کرد: این اقدام در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اجرا شده است.

وی به نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در صورت ثبت ملی این شهر و دو روستا گامی ارزشمند در راستای اعتلای اهداف وزارت میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی برداشته خواهد شد.

حامدی اظهار کرد: برای ارزیابی و انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، در استان شورایی تشکیل شده که وظیفه نظارت و جلب حمایت های دولتی و خصوصی را در حد ممکن بر عهده دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1121

به "یک شهر و دو روستا در استان کردستان ثبت ملی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شهر و دو روستا در استان کردستان ثبت ملی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید