آخرین هواپیمای شرکت بوئینگ رونمایی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شرکت هواپیمایی بوئینگ در نمایشگاه پاریس از آخرین و جدیدترین هواپیمای خود به نام MAX10 737 رونمایی کرد.

آخرین هواپیمای شرکت بوئینگ رونمایی شد

شرکت هواپیمایی بوئینگ با هدف به دست آوردن بخشی از سهم ازدست رفته خود از بازار دنیای هواپیماهای مسافربری که به وسیله رقیب این شرکت تصاحب شده است، از جت نو خود در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد.

کلین مک آلیستر مدیر بخش هوانوردی مسافری شرکت بوئینگ در این نمایشگاه گفت:

امروز افتخار دارم که به طور رسمی از آخرین و نوترین مدل خانواده بوئینگ 737 با نام 737 MAX10 رونمایی کنم.

مدل MAX10 بزرگ ترین و از به روزترین هواپیماهای سری 737 بوئینگ است که با ایرباس A320 رقابت خواهد نمود. شرکت بوئینگ اعلام نموده است که با توجه به بهبود موتور جت و ایرودینامیک، این هواپیما از نظر مصرف سوخت بازدهی بالایی دارد.

737 MAX10 ظرفیت حمل 230 مسافر نفر را دارد و بوئینگ مدعی است که هزینه به کاربردن این هواپیما 5 درصد پایین تر از هواپیمای نو ایرباس با نام A321 نئو است.

با توجه به اینکه آخرین مدل بوئینگ توان حمل مسافر بیشتری نسبت به ایرباس دارد، توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند. مک الیستر مدعی است که 737 MAX10 به صرفه ترین و پربازده ترین هواپیمای تک راهروی دنیا خواهد بود.

شرکت هواپیمایی BOC اولین شرکت سفارش دهنده این هواپیماست که برای خرید 10 فروند از این هواپیما، 1/25 میلیارد دلار به شرکت بوئینگ پرداخت نموده است.

منبع: کجارو / cann.ir
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1911

به "آخرین هواپیمای شرکت بوئینگ رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین هواپیمای شرکت بوئینگ رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید