احیای آبگیرهای طبیعی در دامنه کوههای خرم آباد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، با توجه به گرم شدن هوا، دوست داران محیط زیست در خرم آباد در اقدامی آبگیرهای طبیعی خشک شده را برای رفع تشنگی پرندگان و حیوانات در دامنه کوهها را احیا می کنند.

احیای آبگیرهای طبیعی در دامنه کوههای خرم آباد

به گزارش اختصاصی خبرنگاران لرستان: مردم شهر خرم آباد عشق و علاقه بالایی به محیط زیست و طبیعت دارند و همواره حامی و حافظ محیط زیست بوده و هستند.

در هفته های اخیر که شاهد افزایش دمای هوا و تشدید گرما بودیم ؛ با توجه به شرایط خاص منطقه و خشکسالی های اخیر و خشک شدن منابع و چشمه های آبی عرصه های طبیعی، شرایط برای پرندگان و حیوانات در استان و به ویژه شهر خرم آباد سخت شده است.

یکی از چالش های مهم محیط زیست و حیات وحش، مشکل کمبود آب است که باعث از بین رفتن حیوانات منطقه ها مختلف می شود و احیای آبگیرها و آبشخورهای طبیعی نقش مهمی در مقابله با این پدیده دارد.

مشارکت مردمی در زمینه حفاظت و حمایت از محیط زیست و حیات وحش نقش و اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل یک جوشش مردمی ایجاد شده و دوست داران محیط زیست، آبشخورهای طبیعی و یا آبگیرها را احیا می کنند تا تشنگی پرندگان و حیوانات وحشی در طبیعت را رفع کنند و تلفات ناشی از بی آبی این پرندگان و حیوانات را کاهش بدهند و از طرفی هم از این کار باعث می شود تا از ورود حیوانات به فضای شهری جلوگیری شود زیرا وقتی حیوانات به دلیل کم آبی یا تشنگی به فضاهای شهری ورود می کنند قطعا از سوی برخی شهروندان مورد آسیب قرار می گیرند.

در حال حاضر در دامنه سفید کوه و یافته شهر خرم آباد این کار انجام می شود و در صورتی که استقبال خوبی از طرف مردم برای مشارکت در این کار صورت بگیرد در سایر منطقه ها هم این کار انجام می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1675

به "احیای آبگیرهای طبیعی در دامنه کوههای خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای آبگیرهای طبیعی در دامنه کوههای خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید