ادامه مراحل مرمت چهارمنار تبریز طبق مستندات تاریخی و استفاده از مصالح منطبق با علم نانو

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز از ادامه مراحل مرمت در چهارمنار تبریز، طبق مستندات تاریخی و استفاده از مصالح منطبق با علم نانو اطلاع داد.

ادامه مراحل مرمت چهارمنار تبریز طبق مستندات تاریخی و استفاده از مصالح منطبق با علم نانو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسین اسمعیلی مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز، با اشاره به اهمیت پروژه مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز اظهار کرد: بنای چهار منار تبریز بنا به قدمت و اهمیت اثر، از جمله مهم ترین پروژه های مرمتی معاونت میراث فرهنگی است که با نظارت نیروی فنی و متخصص در حال اجراست.

مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز در ادامه با اشاره به اهم اقدامات مرمتی در این بنا گفت: در مراحل اجرایی مرمت چهار منار، مرمت جداره خارجی گنبد مقبره صفوی از پوشش حفاظتی همخوان با محیط، متشکل از پوشش حفاظتی الیافی نانو تشکیل یافته است که پس از اتمام آن لایه نهایی کاهگلی مطالعه شده طبق علم نانو با در نظر دریافت امکان تبادل هوا بین لایه داخلی و خارجی، گنبد را پوشش خواهد داد.

او با بیان اینکه در لایه های یاد شده به هیچ عنوان از لایه های غیر قابل نفوذ مانند ایزوگام استفاده نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مرمت بناهای تاریخی امری تخصصی و حرفه ای است، لذا استفاده ملزومات مرمتی با مطالعه و طبق مستندات تاریخی لحاظ می گردد، بنابراین مطالبی مبنی بر استفاده از لایه های غیر قابل نفوذ مانند ایزوگام نادرست است و صحت ندارد.

اسمعیلی با بیان اینکه مراحل مرمتی بنای تاریخی چهارمنار همچنان ادامه دارد، گفت: این دوره از مرحله مرمت چهار منار پروسه عملیاتی خود را از تیرماه امسال شروع و هم اکنون در حال سرانجام فاز نخست مراحل عملیاتی مرمتی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 259

به "ادامه مراحل مرمت چهارمنار تبریز طبق مستندات تاریخی و استفاده از مصالح منطبق با علم نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مراحل مرمت چهارمنار تبریز طبق مستندات تاریخی و استفاده از مصالح منطبق با علم نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید