اینستاگرام از آزمایش قابلیت Templates برای ویدیوهای ریلز اطلاع داد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، بر اساس نوترین گزارش های منتشر شده از منابع موثق، اینستاگرام قابلیت نوی به نام Templates را آزمایش می نماید که در این قابلیت نو تولیدنمایندگان محتوا می توانند با استفاده از قالب های از پیش مشخص شده ویدیوهای ریلز بسازند. ویژگی Templates تا حدودی شبیه به قابلیت مشابهی با همین نام در تیک تاک است که به کاربران اجازه می دهد عکس ها و ویدیوهای خود را در قالبی از پیش مشخص شده به ریلز اضافه نمایند.

اینستاگرام از آزمایش قابلیت Templates برای ویدیوهای ریلز اطلاع داد

باید خاطر نشان کنیم که الساندرو پالوزی مهندس معکوس، چند ماه پیش درباره این قابلیت خبری را منتشر کرد. بعلاوه یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام یعنی جوزفین هیل که تجربه استفاده از این قابلیت را دارد، اطلاعاتی در این زمینه به ما می دهد. در یکی از اسکرین شات هایی که او منتشر کرد، به نظر می رسد که کاربران می توانند ویدیوها و عکس های خود را به قالب های از پیش معین شده اینستاگرام اضافه نمایند و حتی موسیقی دلخواه خود را روی آن قرار دهند.

این قابلیت بسیار کاربردی به نوعی می توان گفت که کاربران اینستاگرام را از استفاده بعضی اپلیکیشن های ساخت کلیپ نظیر Canva بی احتیاج می سازد. هیل در رابطه با این قابلیت گفت: این قابلیت همان چیزی است که به خصوص با ریلز اینستاگرام در پی آن بودم، چیزی شبیه به قابلیت همگام سازی صوتی تیک تاک که در آن، ویدیوها کاملا با صدای موسیقی هماهنگ می شوند. ویژگی Template اینستاگرام، فرایند فراوری محتوا را بسیار یکپارچه تر و آسان تر از قبل خواهد نمود.

این قابلیت تازه اینستاگرام در حال حاضر برای آنالیز در اختیار گروه کوچکی از کاربران به صورت آزمایشی قرار گرفته است. اما انتظار داریم در صورت تأیید، این قابلیت در آینده نزدیک در اختیار همه کاربران این پلتفرم محبوب متعلق به متا قرار بگیرد. به نظر می رسد اینستاگرام با این قابلیت سعی دارد تا سازندگان را تشویق کند که کلیپ های خود را به صورت مستقیم درون اپلیکیشن فراوری و منتشر نمایند.

جدا از این ها، پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال گذشته با افزودن قابلیت های تازه و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و سال جاری هم این شرکت میخواهد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. به همین دلیل و در تازهترین گزارش منتشر شده به این موضوع اشاره شد که اینستاگرام حذف تب Recent از صفحه جست وجوی هشتگ ها را آزمایش می نماید. در حال حاضر اگر به صفحه جست وجوی هشتگ ها مراجعه کنید، ممکن است تنها دو تب Top و Reel برای شما به نمایش دربیاید و تب Recent را نبینید. مدیران این شرکت اعلام کردند که این آزمایش در جهت ایجاد محتوای مرتبط تر در رابطه با یک هشتگ خاص در حال اجرا است و منتظر هستند تا اندازه رضایت و استقبال کاربران را در این رابطه ببینند. به گفته اینستاگرام، تب Top در قسمت جست وجوی هشتگ ها پست های محبوب را به کاربران نشان می دهد. در حالی که تب Recent، محتواها را براساس زمان انتشارشان در اختیار کاربران قرار می داد.

این اپلیکیشن به تازگی قابلیت تازهی را برای کاربرانش عرضه نموده که به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو ها اضافه می نماید. این قابلیت تازه در حال حاضر تنها برای بعضی زبان ها فعال شده ولی اینستاگرام وعده داده که به زودی زبان های بیشتری را به این قابلیت اضافه خواهد نمود. این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن ها بهتر خواهد شد و زبان های بیشتری به آن اضافه می گردد. اضافه شدن زیرنویس اتوماتیک برای کاربرانی که از مسائل شنوایی رنج می برند بسیار مفید است. بعلاوه پیش از این فراورینمایندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه نمایند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن ها ساده تر خواهد شد.

بعلاوه در تازهترین گزارش ها به این نکته اشاره شده که این پلتفرم متعلق به متا به زودی قابلیت جمع آوری یاری اقتصادی را به بخش ریلز اپلیکیشنش اضافه خواهد نمود. کاربران بیش از 30 کشور در سراسر جهان می توانند با قرار دادن لینک مخصوص به بیش از 1.5 میلیون مؤسسه خیریه در جهان یاری اقتصادی نمایند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2038

به "اینستاگرام از آزمایش قابلیت Templates برای ویدیوهای ریلز اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام از آزمایش قابلیت Templates برای ویدیوهای ریلز اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید