تور ارزان استانبول: برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول در آوریل

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول با حضور برجسته ترین چهره های سینمای ترکیه و دنیا بین 6 تا 17 آوریل برگزار خواهد شد.

تور ارزان استانبول: برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول در آوریل

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

جشنواره فیلم استانبول، بزرگ ترین رویداد سینمایی بین المللی ترکیه که به وسیله بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) و با حمایت های ملی وودافون رد برگزار می گردد، در حال آماده شدن برای سی و هفتمین ملاقات سالانه خود با سینمادوستان است.

جشنواره فیلم استانبول در سی و هفتیمن سالگرد برگزاری خود شامل برنامه های زیادی است که از آخرین محصولات سینمای دنیا تا فیلم های فرهنگی، آخرین تولیدات سینمای ترکیه و سینمای کلاسیک، چهره های تازه، شاهکارها و گنجینه های پنهان سینما را دربر می گیرد. این جشنواره میزبان 198 فیلم بلند و 12 فیلم کوتاه در 18 گروه مختلف است و علاوه بر نمایش 210 فیلم از 218 کارگردان از 43 کشور، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتگوهای جشنواره ای با فیلمسازان مهمان، اجرای کنسرت و سایر رویدادهای خاص را هم شامل می گردد.

کنفرانس مطبوعاتی 37امین جشنواره فیلم استانبول در روز چهارشنبه، 14 مارس در هتل مامورا تکسیم، حامی رسمی IKSV برگزار گردید.

گورگن تانر، مدیرکل IKSV، در صحبت های آغازین این نشست گفت:

جشنواره فیلم استانبول رویدادی است که با همراهمی و مشارکت گسترده دیدنگران و شهروندان برای پرورش یک نسل از فیلمسازان و مخاطبان فیلم برگزار می گردد. معتقدیم که بخش های مختلف جشنواره و انتخاب دقیق فیلم ها در این جشنواره باعث توسعه افق های فکری بسیاری از فیلمسازان و فیلم دوستان می گردد. از همه حامیان اقتصادی و حامیان فکری خود، به ویژه وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، به خاطر مشارکت آن ها و Vodafone Red، حامی امسال جشنواره، قدردانی و تشکر می کنیم. بعلاوه از کوشش های اعضای مطبوعات در معرفی جشنواره، تشکر می کنیم.

انگین آکسی، نماینده وودافون رد، حامی اقتصادی جشنواره فیلم استانبول و مدیر بخش فروش آن در بخش مصرف نماینده، گفت:

مفتخریم که حمایت اقتصادی جامع ترین و بزرگ ترین جشنواره فیلم در ترکیه، سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول را به عهده داریم. ما به دیجیتالی شدن هنرهای نمایشی، از جمله سینما، ارج می نهیم. هدف ما، توسعه دامنه جشنواره فیلم با استفاده از ساختارها و ابزارهای دیجیتالی ما است.

ما شرایط را برای همه ملت فراهم می کنیم تا با استفاده از رسانه های دیجیتال، شاهد رویدادهای جشنواره باشند. ما برای اولین بار در ترکیه، یک نشست سینمایی دیجیتال و پیش نمایش واقعیت مجازی برگزار خواهیم کرد. معتقدیم که فراهم آوردن فرصتی برای سینما دوستان برای دسترسی به محتوای جشنواره روی پلت فرم های دیجیتال می تواند کاری هیجان انگیز باشد.

پس از این سخنان، ابرو اژگاس، رئیس برند و استراتژی بازاریابی وودافون، جزئیاتی از نوآوری های فنی که در این جشنواره به کار گرفته شده اند، را با حاضرین در نشست به اشتراک گذاشت.

کریم آیان، مدیر جشنواره فیلم استانبول، با معرفی برنامه های جشنواره 37، فیلم های بخش رقابت بین المللی، بخش حقوق بشر در رقابت سینمایی، بخش رقابت ملی، بخش رقابت مستندات ملی و بخش رقابت ملی فیلم کوتاه را معرفی کرد.

گیلین اوستین، رئیس نشست های روی پل جشنواره، اطلاعات بیشتری در خصوص سیزدهمین نشست های روی پل فاش کرد و گفت در جشنواره امسال فیلم استانبول، فیلمسازان، کارگردانان و فیلمنامه نویسان ترکیه و کشورهای همسایه به همراه کارشناسانی از صنعت فیلم بین المللی گرد هم جمع خواهند شد.

همکاری جشنواره فیلم استانبول و وودافون رد می تواند تضمین نماینده استقبال گسترده مخاطبان از این جشنواره در امسال باشد. بسیاری از رویدادهای جشنواره فیلم سینمایی استانبول، مانند مراسم افتتاحیه، فرش قرمز و مراسم اهدای جوایز را می توان به صورت زنده دیدن کرد. بعلاوه، گفتگوها و مصاحبه هایی که با برگزیده های جشنواره و بعلاوه، مهمانان ملی و بین المللی آن انجام می گردد را می توان به صورت دیجیتالی دنبال کرد. دوستداران فیلم، نه تنها از استانبول بلکه از سرتاسر ترکیه می توانند برای اولین بار، از مشاهده فیلم دیجیتالی نشست های جشنواره لذت ببرند.

بعلاوه، امسال به لطف همکاری جشنواره فیلم استانبول و وودافون رد، برای نخستین بار شاهد تجربه واقعیت مجازی (VR) در جشنواره خواهیم بود. واقعیت مجازی که در جشنواره های بزرگ در کشورهای دیگر برگزار می گردد، شرایطی را برای هواداران جشنواره فیلم در استانبول فراهم می نماید تا با استفاده از عینک های مجازی ویژه، یک محیط تعاملی را تجربه نمایند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور ارزان استانبول: برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول در آوریل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم استانبول در آوریل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید