تازه ترین آمار از شمار قربانیان و مبتلایان به کروناویروس در دنیا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شمار تلفات قربانیان کروناویروس در دنیا به 2922 تن افزایش یافت.

تازه ترین آمار از شمار قربانیان و مبتلایان به کروناویروس در دنیا

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام کمیسیون ملی سلامت در چین روز گذشته (آدینه) 47 نفر از مردم این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست دادند. تمامی این فوتی ها به جز دو مورد در استان هوبئی، کانون اصلی شیوع کروناویروس گزارش شده است.

بنابر اعلام این کمیسیون از اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2019) و زمان شروع شیوع کروناویروس جدید، حدود 2835 نفر از افراد آلوده به کروناویروس در چین جان خود را از دست داده اند. همچنین حدود 87 نفر از افراد آلوده به این ویروس در خارج از مرزهای چین فوت نموده اند.

تعداد قربانیان کروناویروس در خارج از مرزهای چین به ترتیب زیر است.

ایران: 34 فوتی

ایتالیا: 21 فوتی

کره جنوبی: 16 فوتی

ژاپن: 10 فوتی

هنگ کنگ: دو فوتی

فرانسه: دو فوتی

فیلیپین: یک فوتی

تایوان: یک فوتی

شبکه خبری سی ان ان نوشت: همچنین بنابر اعلام کمیسیون ملی سلامت در چین روز گذشته موارد قطعی ابتلا به کروناویروس 427 نفر اعلام شد که در مجموع تعداد افراد آلوده به این ویروس در این کشور به 79 هزار و 251 نفر رسیده است. همچنین 39 هزار و دو نفر از مبتلایان به بیماری کووید-19 بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

خبرگزاری یونایتدپرس نیز در گزارشی به افزایش سطح هشدار سازمان دنیای بهداشت (WHO) مبنی بر همه گیری احتمالی کروناویروس در دنیا اشاره و اظهار داشت: بسیاری از کشورها به کروناویروس آلوده شده اند.

بلاروس، لیتوانی، نیوزیلند و نیجریه روز گذشته اولین مورد از شناسایی ابتلا به بیماری کووید-19 را تایید کردند. همچنین سازمان دنیای بهداشت به کشورهایی که تا به امروز به این ویروس آلوده نشده اند هشدار داده است تا خود را برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری و پیامدهای ناشی از آن آماده نمایند.

تدروس آدهانوم قبریسوس دبیرکل سازمان دنیای بهداشت گفت: هیچ کشوری نمی تواند بر این باور باشد که با کروناویروس روبرو نخواهد شد. این ویروس حریم کشورها و مرزها را رعایت ننموده و به مناطق مختلف گسترش پیدا می نماید.

بنابر اعلام اسکای نیوز به نقل از سازمان دنیای بهداشت، خطر شیوع کروناویروس در تمامی نقاط دنیا و پیامدهای ناشی از آن در بالاترین سطح واقع شده است. اکنون سطح هشدار در چین و دیگر کشورهای دنیا از بالا به بسیار بالا رسیده است. در واقع در این شرایط کشورها به محض شناسایی اولین مورد مشکوک به کروناویروس باید اقدامات فوری اتخاذ نمایند.

همچنین مقامات حوزه سلامت مکزیک از شناسایی دو مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور اطلاع دادند.

سی ان ان در گزارشی نیز از شناسایی دو مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در کشور مالزی اطلاع داد. در مجموع تا به امروز 25 نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده اند. دو مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 یک شهروند ژاپنی و یک ایتالیایی بوده اند.

مقامات کانادا نیز از ابتلای 16 نفر به بیماری کووید-19 در این کشور اطلاع دادند. گفته شده آخرین مورد ابتلا به این بیماری مربوط به مردی 80 ساله است که سابقه سفر به مصر را داشته است.

مصر تنها یک مورد ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش نموده است.

مقامات ایسلند نیز با اعلام شناسایی اولین مورد آلوده به کروناویروس در این کشور اظهار داشتند: این بیمار که حدود 40 سال دارد به تازگی به ایتالیا سفر داشته و به این ویروس آلوده شده است.

وزارت بهداشت تایلند هم از شناسایی مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور اطلاع داد.

وزارت بهداشت تایلند امروز (شنبه) در اطلاعیه ای اظهار داشت: در مجموع 42 نفر در کشور به کروناویروس آلوده شده اند.

گفته شده آخرین مورد ابتلا به بیماری کووید-19 جوان 21 ساله ای بوده که با گردشگران خارجی در ارتباط بوده است.

همچنین افرادی که تدابیر اتخاذ شده برای ارتقای سلامت عمومی را در این کشور رعایت ننمایند به پرداخت جریمه 634 دلاری یا حتی دو سال حبس محکوم می شوند. این قانون از اولین روز ماه مارس اجرایی می گردد.

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان در اسپانیا نیز تا به امروز 43 بیمار آلوده به کروناویروس شناسایی شده اند.

بنابر اعلام مسئولان حوزه سلامت اسپانیا با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دو بیمار دیگر، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور به 43 تن رسید.

یکی از این دو بیمار زنی 52 ساله بوده که در روزهای اخیر به ایتالیا سفر داشته است. همچنین نفر دوم با یکی دیگر از افراد آلوده به کروناویروس در ارتباط بوده است.

در سراسر اروپا مواردی از ابتلا به بیماری کووید-19 گزارش شده که بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی ها در ایتالیا ثبت شده است. همچنین مواردی از ابتلا به این بیماری در آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئیس، یونان، اتریش، فنلاند، بلژیک، سوئد، کرواسی، نروژ، رومانی، مقدونیه شمالی، گرجستان، دانمارک، استونی، هلند، بلاروس، لیتوانی و موناکو تایید شده است.

از سوی دیگر قطر نیز از اولین مورد ثبت کروناویروس در این کشور اطلاع داد. وزارت بهداشت قطر امروز (شنبه) از ثبت اولین مورد ابتلا به کروناویروس جدید اطلاع داد.

خبرگزاری قطر (قنا) اظهار داشت که وزارت بهداشت قطر در پیامی توییتری ثبت اولین مورد ابتلا به کووید-19 در این کشور را اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 889

به "تازه ترین آمار از شمار قربانیان و مبتلایان به کروناویروس در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین آمار از شمار قربانیان و مبتلایان به کروناویروس در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید