تایلند برای جذب گردشگران مسلمان دندان تیز کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران: در حالی که به دلیل مسائل مالی اتحادیه اروپا بسیاری از کشورهای اروپایی احتمالا شاهد کاهش سفر شهروندانشان به کشورهای دیگر خواهند بود، تایلند فعالیت خود برای جذب گردشگران مسلمان را افزایش داده است.

تایلند برای جذب گردشگران مسلمان دندان تیز کرد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بانکوک پست، در حالی که سال جاری به دلیل مسائل مالی اتحادیه اروپا بسیاری از کشورهای اروپایی احتمالا شاهد کاهش سفر شهروندانشان به کشورهای دیگر خواهند بود، از آژانس های گردشگری تایلندی خواسته شده است تا به دنبال جذب گردشگران مسلمان باشند.

اداره گردشگری تایلند اعلام نمود، تعداد جمعیت مسلمان دنیا حدود 1.6 میلیارد نفر است که 23 درصد کل جمعیت دنیا را تشکیل می دهد. در سال 2030، تعداد مسلمانان دنیا به 2.2 میلیارد نفر، معادل 26.4 درصد مردم دنیا خواهد رسید.

تایلند از سال 2007 به این طرف، شاهد افزایش سفر گردشگران مسلمان بوده است. تعداد سفر گردشگران مسلمان به تایلند در سال 2013 با 7.6 درصد افزایش به 2.01 میلیون نفر رسید.

جوتهاپوم رمگروناسا، معاون رئیس اداره گردشگری تایلند در امور بازاریابی بین المللی گفت، بازار گردشگران مسلمان برای جبران افت بعضی بازارهای اروپا، مهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: بازار کشورهای مسلمان ظرفیت بالایی برای رشد دارد و تایلند این پتانسیل را دارد که از این بازار استفاده کند. جذب گردشگران مسلمان بیشتر همچنین همراستا با سیاست دولت تایلند برای گسترش غذای حلال است.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط موسسه دینار استاندارد منتشر شده، بازار گردشگران مسلمان تا سال 2020 رشدی 4.8 درصدی را شاهد خواهد بود، در حالی که متوسط رشد صنعت دنیای گردشگری 3.8 درصد است.

بر اساس اعلام سازمان دنیای گردشگری، بازار گردشگران مسلمان، 12.3 درصد 1.03 تریلیون دلاری را که گردشگران در کشورهای خارجی در سال 2011 هزینه کردند، به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام اداره گردشگری تایلند، مهمترین بازارهای جذب گردشگران مسلمان، کشورهای عربستان، ایران، امارات، اندونزی، کویت، ترکیه، مالزی و عمان هستند. به علاوه، اجتماعات مسلمانی که در کشورهای غیرمسلمان زندگی می نمایند نیز پتانسیل بالایی برای ارسال گردشگر دارند. بزرگترین این اجتماعات در کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه و انگلیس حضور دارند.

بر اساس گزارش دینار استاندارد، اصلی ترین مقصد های گردشگری برای مسلمانان کشورهای مالزی، ترکیه و امارات، و سپس سنگاپور، روسیه، چین، تایلند و ایتالیا بوده اند.

112

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 446

به "تایلند برای جذب گردشگران مسلمان دندان تیز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند برای جذب گردشگران مسلمان دندان تیز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید