ترکیب احتمالی استقلال برای ملاقات با پرسپولیس؛ تغییر اجباری

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یک بار دیگر زمان برگزاری مهمترین ملاقات نیم فصل فوتبال ایران فرا رسید. استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می روند که فاصله بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته و هر دو تیم برای رسیدن به صدر جدول کوشش می نمایند.

ترکیب احتمالی استقلال برای ملاقات با پرسپولیس؛ تغییر اجباری

با پیروزی روز گذشته گل گهر، حالا سرخابی های مرکز برای تصاحب رتبه اول، جدا سختی با هم خواهند داشت. البته که پرسپولیس با یک تساوی نیز می تواند دوباره تاج و تخت را از سیرجانی ها پس بگیرد، اما تیم ساپینتو برای رسیدن به صدر جدول باید فاتح دربی باشند.

ساپینتو تقریبا تمام بازیکنان مهمش را در اختیار دارد و تنها تغییر اجباری، انتخاب یک مدافع به جای عارف غلامی است. دست سرمربی پرتغالی هم برای انتخاب نفرات اصلی و هم برای نیمکت ذخیره کاملا باز است و با توپ پر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت و نگرانی بابت بازیکنان غایب ندارد. در زیر به ترکیب احتمالی استقلال برای جدال حساس امروز می پردازیم:

* خط دروازه؛ انگیزه های بالای سیدحسین با تجربه جام جهانی

برخی از کارشناسان داوری معتقدند که اگر در بازی سوم جام جهانی برابر آمریکا نیز سیدحسین حسینی درون دروازه تیم ملی می ایستاد، او در صحنه منجر به گل پولیشیچ، می توانست عملکرد بهتری داشته باشد. دروازه بانی که با کلین شیت برابر ولز، نامش به عنوان نوترین گلر در تاریخ فوتبال ایران ثبت شد که توانست در یک بازی جام جهانی گلی را دریافت نکند.

حالا حسینی باید با رقیب مستقیمش در جام جهانی روبرو گردد و این بار کاپیتان آبی ها می خواهد سنگربان شماره یک تیم ملی در جام ملت های آسیا باشد.

* خط دفاعی؛ تغییر اجباری، توفیق اجباری می گردد؟

عارف غلامی به علت مصدومیت شهرآورد تهران را از دست داد و حالا ساپینتو باید از میان حسین مرادمند یا سیاوش یزدانی یک نفر را برای بازی در کنار رافائل سیلوا انتخاب کند. مرادمند در بازی فولاد برای تیمش به میدان رفت، ولی یزدانی تا به امروز در فصل نو برای آبی ها بازی ننموده است.

در سمت راست نیز سرمربی پرتغالی می خواهد به مانند بازی های گذشته، از کوین یامگا استفاده کند و برای سمت چپ نیز گزینه اصلی کادرفنی، جعفر سلمانی است که در این فصل همیشه به ابوالفضل جلالی ترجیح داده شده است.

* خط میانی؛ همان همیشگی و بدون تغییر

حالا روزبه چشمی با انگیزه و روحیه متفاوتی می تواند برای استقلال به میدان برود. بازیکنی که کمتر کسی تصور می کرد مسافر قطر گردد، ولی نه تنها این رخ داد بلکه با یک شلیک دیدنی، دروازه ولز را نیز باز کرد. او در کنار زوج همیشگی خود یعنی مهدی مهدی پور وظیفه دارد تا در جنگ تمام عیار با خط هافبک پرقدرت پرسپولیس، مقابله کند. جلوتر از این نفرات، آرش رضاوند در نقش هافبک تهاجمی انجام وظیفه خواهد نمود.

* خط هجومی؛ وینگر های بوشهری در پی اثبات شایستگی

محمد محبی و مهدی قایدی با انگیزه شانس حضور در جام جهانی، به ایران بازگشتند و برای استقلال به میدان رفتند. علی رغم درخشش این دو بازیکن و بخصوص محبی، اما هیچ کدام آن ها مسافر قطر نشدند. حالا و در اولین بازی پس از اتمام بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان، این دو بازیکن قصد دارند با درخشش در شهرآورد بزرگ مرکز، توانایی هایشان را به کارلوس کی روش نشان دهند.

در خط حمله نیز ارسلان مطهری گزینه اصلی ساپینتو است. بازیکنی که تا آستانه ترک استقلال نیز پیش رفت، ولی در بازی های گذشته تیمش به حدی خوب بوده که اکنون رقبایی، چون سجاد شهباززاده و پیمان بابایی را نیمکت نشین نموده است.

* نیمکت ذخیره؛ نگاه ها خیره به عناصر تهاجمی

استقلال بازیکنان تهاجمی خوبی را روی نیمکت خواهد داشت. در سمت راست، صالح حردانی می تواند عصای دست ساپینتو باشد. در خط حمله و وینگر چپ یا راست نیز شهباززاده و بابایی آماده حضور در میدان هستند. به طور کلی، سرمربی پرتغالی در صورت احتیاج به انجام تغییرات در خط حمله، نگرانی بابت مهره های در دسترس ندارد.

ترکیب احتمالی استقلال برابر پرسپولیس:

سیدحسین حسینی - رافائل سیلوا - محمدحسین مرادمند - کوین یامگا - جعفر سلمانی - روزبه چشمی - مهدی مهدی پور - آرش رضاوند - محمد محبی - مهدی قایدی - ارسلان مطهری

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2147

به "ترکیب احتمالی استقلال برای ملاقات با پرسپولیس؛ تغییر اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب احتمالی استقلال برای ملاقات با پرسپولیس؛ تغییر اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید