کوشش اروپایی ها برای تعمیر ربات مریخ نورد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مهندسان آژانس فضایی اروپا به شدت در کوشش هستند تا مسائل یک ربات مریخ نورد را که قرار است سال آینده راهی این سیاره گردد، رفع نمایند.

کوشش اروپایی ها برای تعمیر ربات مریخ نورد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، سیستم فرود بر روی مریخ ربات اگزومارس دچار مشکل شده و مهندسان ناسا بیم دارند که نتوانند آن را به موقع آماده نمایند و این مساله بر روی ماموریت اکتشافی آژانس فضایی اروپا تاثیر منفی بگذارد.

سیستم یادشده مانند یک چتر نجات عمل می نماید و در زمان رسیدن به جو کره مریخ مانع از آسیب دیدن تجهیزات فنی ربات مریخ نورد می گردد.

آژانس فضایی اروپا که نگران عدم برطرف این مشکل است، خواهان یاری سریع و اضطراری مهندسان ناسا شده تا بتوانند برای حل آن به اروپاییان یاری نمایند. همین مساله موجب شده تا سیستم فرود ربات مریخ نورد مذکور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا مورد آنالیز قرار بگیرد.

انتظار می رود آزمایش ها بر روی این سیستم چندماهی طول بکشد، ولی معین نیست آیا در نهایت ربات مریخ نورد برای حرکت به سمت این سیاره تا تابستان سال آینده آماده می گردد یا خیر. این ربات از روسیه به سمت مریخ پرتاب می گردد و می تواند با بازوی خود تا عمق دو متری مریخ را بکند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 564

به "کوشش اروپایی ها برای تعمیر ربات مریخ نورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اروپایی ها برای تعمیر ربات مریخ نورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید