مهم ترین جاذبه های گردشگری مسکو

به گزارش مجله گوگل ایرانی، جاذبه های گردشگری مسکو را می توان به جاذبه های تاریخی، سیاسی، مذهبی، علمی آموزشی و طبیعی تقسیم بندی کرد. مسکو پرجمعیت ترین شهر قاره اروپاست.

مهم ترین جاذبه های گردشگری مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسکو (Moscow) یکی از پر جمعیت ترین شهرهای روسیه است که به مرکزیت این کشور شناخته می گردد. این شهر زیبا در حالی که بیش از یازده و نیم میلیون جمعیت دارد به عنوان مهم ترین شهر و به صورت مرکز سیاسی، اقتصای مذهبی و تاریخی و اقتصادی و علمی آموزشی روسیه به حساب می آید. در اروپا این مسکو است که عنوان پرجمعیت ترین شهر در این قاره به دوش می کشد و از طرفی به عنوان ششمین شهر پرجمعیت جهان لقب گرفته است. بهترین زمان برای مسافرت به مسکو فصل تابستان می باشد. در این مطلب به جاذبه های گردشگری مسکو نگاهی انداخته ایم.

1. میدان سرخ

میدانسرخ بعنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان های اصلیمسکو که به عظیمراههای اصلی روسیه می رسند به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایعمهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو قراردارد قلب کشور روسیه نیز بشمار می رود.

میدان سرخ یکی از جاذبه های گردشگری مسکو

2. کاخ کرملین

کرملین (به معنی دژها یا قلعه های روسیه) نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قراردارد، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می گردد که دور تا دور آنها توسط دیوارو برج های کرملین محاصره شده است. عظیمترین کاخ این مجموعه کاخ عظیم کرملین است کهدارای 700 اتاق می باشد و مربوط به قرن 19 میلادی است.

کاخ کرملینمحل اقامت رییس جمهور بوده و یک بنای باستانی محسوب می گردد. تاریخ این قسمت آنقدرغنی است که حتی بازدیدنمایندگان نیز می توانند در طول چند روز به آن پی ببرند. نسلهاست که این منطقه میزبان حاکمان روسیه بوده و به عنوان میراث جهانی در یونسکو بهثبت رسیده است اما بیش از دوم سوم از کرملین مسکو برای عموم بسته است. خوشبختانه یکسوم باقی مانده جاذبه های زیادی همچون کاخ ها، کلیساها، موزه ها، میدان ها، برجناقوس و مصنوعات قدیمی را در اختیار افراد قرار می دهد.

مجموعه کاخ کرملین یکی از جاذبه های گردشگری مسکو

3. کیلومتر صفرمسکو

کیلومتر صفر مکانی در اغلب کشورها در پایتخت هاست که به وسیله آن فاصله دیگرکشور ها را با کشور مورد نظر می سنجند اما دست قضا بر این شده که در روسیه و مسکواین مکان به جاذبه ای گردشگری تبدیل گردد. مردمی که از این مکان دیدن می نمایند عقیدههای جالبی دارند. جهانگرد ها به این مکان می ایند و روی حلقه برنزی منتسب به آن میایستند و آرزو می نمایند و سکه ای از سمت شانه خود پرتاب می نمایند. اگر سکه بر رویاین دایره برنزی بیفتد شادمان می شوند که آرزویشان برآورده می گردد.

کیلومتر صفر مسکو

4. میدان مانژ

درپایین شهر مسکو نیز جاذبه هایی وجود دارد که شما می توانید آن ها را ببینید. مثلامیدان مانژ یکی از جاذبه های گردشگری پایین شهری روسیه و مسکو است. این مکان به وسیله خیابانیبه نام Tverskaya به میدان سرخ می رسد. اگر به این مکان بیایید می توانید به وسیله آن جاذبههای گردشگری بسیاری دیگر نیز مشاهده کنید که از جمله آن ها می توان به موزه تاریخیمسکو و باغ اسکندر (الکساندر گاردن) در جنوب، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاهمسکو در شمال این مکان تاریخی اشاره نمود.

تصویری هوایی از میدان مانژ

5. مترو مسکو

اگرتصویر ذهنی شما از مترو یک جای شلوغ و کثیف است بهتر است سری به متروی مسکو بزنید.حتما برای شما نیز جالب است بدانید که چرا مترو به عنوان یک بنای جذاب و دیدنی دراین لیست بیان شده است. متروی روسیه همانند سایر متروها نیست و می تواند یک موقعیتگردشگری جذاب برای افراد باشد. سقف عظیم طاقی شکل، لوسترهای مجلل، ستون های ساختهشده از سنگ مرمر، مجسمه های زیبا، نقاشی های دیواری زنده و موزاییک های استادانههمگی در متروی روسیه به چشم می خورند.

نمایی از داخل مترو مسکو

6. کلیسای سنت باسیل

این کلیسا با نمای شبیه به ساختمانهای قصه، در میدان سرخ قرار گرفته استکه به عنوان نماد مسکو و کشور روسیه شناخته می گردد. کلیسای سنت باسیل یا واسیلی بلاژنوا بهدستور ایوان مخوف در قرن 16 بنا شده است. این ساختمان شامل 9 کلیسا است که بررویپایه بلندی بنام کلیسای پاکروفسکی ساخته شده است.

دلیل ساخت این کلیسا به خاطر یادبودپیروزی روس ها بر تاتارها عنوان شده است. بعد ها تاتارها در سال 1571 میلادی بهقصد انتقام و ویران کردن مسکو به این شهرلشکر کشی کردند که با مقاومت مردم روبرو شدند. علاوه بر اینها در طی حملات لهستانیها و سوئدی ها به مسکو، دو نفر به نام های منین و پاژارسکی توانستند حمله آنها رادفع نمایند که امروزه مجسمه آنها مقابل این کلیسای زیبا مشاهده می گردد. امروزه اینکلیسا در میدان سرخ قرار گرفته است و کمتر کسی است که به روسیه رفته باشد و از اینکلیسا و میدان دیدن نکرده باشد.

کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ مسکو

7. مقبرهولادیمیر لنین

مقبره ولادیمیر لنین جسدی مومیایی شده همراه با پیراهن و کت و شلواردر یک ویترین شیشه ای در حاشیه میدان سرخ واقع شده است و در معرض دید مردم قرار گرفته است. جسد لنین از سال 1924 و بعداز مرگش در این مکان بوده، فقط مدت کوتاهی در دوره جنگ جهانی دوم و زمانی که مسکوتحت بمباران های شدید قرار داشت، به سیبری منتقل شد.

بالای مقبره لنین سکویی ساختهشد که در مراسم رسمی، مقامات بلند پایه شوروی آنجا می ایستادند و در مراسم رژه،مردم یا ارتش را نظاره می کردند. در روزهایی که بازدید هست تمام راه های میدان سرخبسته می گردد و گردشگران از یک طرف با صف منظم وارد می شوند و از طرفی دیگر خارج میشوند. جهت خروج بازدیدنمایندگان طوری طراحی شده است که از کنار دیوار کرملین و قبرافراد مشهوری مثل برژنف، استالین، دزرژینسکی، جان رید، یوری گاگارین، مارشال ژوکوفو ایگور کورچاتف می گذرد.

جسد مومیایی شده ولادیمیر لنین

کلام آخر

اگر برای بار اول است که به مسکو سفر می کنید، بهتر است همراه گروه یا تورهای گردشگری باشید یا این که قبل از مسافرت مطالعه فراوان درباره مسکو داشته باشید تا از جاذبه های گردشگری موجود در این شهر بیشترین لذت را ببرید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1264

به "مهم ترین جاذبه های گردشگری مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های گردشگری مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید