جنگل های هیرکانی خاکستر شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران : رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت درشرق استان گلستان گفت: براثر وقوع سه فقره حریق طی 30 ساعت گذشته و براساس برآوردهای اولیه حدود 20 هکتار از عرصه های جنگلی این شهرستان در آتش سوخت.

جنگل های هیرکانی خاکستر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: قربانعلی گرایلو گفت: آغاز حریق ابتدا در منطقه مازو تخته پا به یا و از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح دیروز آدینه بود که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی و اهالی بومی درمحل حاضر و به اطفای آن پرداختند.

وی اضافه نمود: هنوز اطفای کامل حریق در منطقه اول تمام نشده بود که دو فقره آتش سوزی دیگر در عرصه های جنگلی منطقه بالاتر از روبارو مینودشت و بالاتر از آرامستان شهر دوزین در ساعت 21 و 45 دقیقه دیروز آدینه گزارش شد.

گرایلو با بیان اینکه هر سه منطقه جنگلی مینودشت که دچار حریق شدند، در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار داشتند، اضافه نمود: همین علت و نیز وزش شدید باد، عملیات اطفای حریق را سخت نموده بود.

وی توضیح داد: با این حال با کوشش نیروهای منابع طبیعی مینودشت و دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله و نیز حضور خوب نیروهای بومی که در مجموع افزون بر 100 نفر بودند، حریق هر سه نقطه، ساعت 15 امروز به طور کامل اطفا و خاموش شدند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت ادامه داد: این سه حریق به سبب خزان زودرس و فراوانی برگ ها و علف های خشک در کف عرصه های جنگلی که دلیل اصلی آن کاهش رطوبت به علت نباریدن باران در دو ماه گذشته بود، رخ داد.

گرایلو گفت: البته علت اصلی حریق و گستره خسارات آن توسط کارشناسان منابع طبیعی درحال آنالیز است اما از مسافران و گردشگران درخواست داریم درصورت حضور در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی مینودشت یا دیگر نقاط استان گلستان، حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری و در صورت احتیاج به آتش، در خاتمه آنرا به طور کامل خاموش کنند.

وی اضافه نمود: خوشبختانه حریق هایی که طی 30 ساعت گذشته در سه نقطه از عرصه های جنگلی شهرستان مینودشت رخ داد، بیشتر خسارت سطحی داشت و به درختان آسیب جدی وارد نشد.

شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت، 40 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1280

به "جنگل های هیرکانی خاکستر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل های هیرکانی خاکستر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید