تور یونان: دیدنی های آتن؛ زادگاه تمدن غرب

به گزارش مجله گوگل ایرانی، آتن مرکز یونان، با شگفتی های بسیار و تاریخ سه هزار ساله اش سالانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می نماید و یکی از بهترین مقاصد سفر محسوب می گردد.

تور یونان: دیدنی های آتن؛ زادگاه تمدن غرب

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

آتن مرکز کشور یونان، زادگاه تمدن غرب، سرزمین اساطیر افسانه ای، شهر سازه های باشکوه، شهر دموکراسی و فلسفه، شهر معابد خدایان، شهر سقراط و ارسطو و زادگاه بازی های المپیکی است. آتن با شگفتی های بسیار و تاریخ سه هزار ساله اش سالانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می نماید. این شهر علاوه بر آثار تاریخی ارزشمند دارای کوه، دریا، سواحل و منظرههای بی نظیر نیز است. با سفر به آتن هم به قلب تاریخ سفر می کنید، هم می توانید از منظره ها بی بدیل، خوردنی های خوشمزه و وسوسه انگیز و تفریحات متنوع و گوناگون آن لذت ببرید. تماشای های این شهر بسیار هستند و تماشا تمام آن ها روزها طول می کشد، در این مطلب سعی نموده ایم، مهم ترین و پرطرفدارترین جاهای تماشای آتن را به شما معرفی کنیم.

دماغه سونیون و معبد پوزیدون

دماغه سونیون سالیان متمادی، محل انتظار یونانی ها، برای دریافت خبر از کسانی بوده که به دریا می رفته اند. پیاده روی در این دماغه و تماشای منظره زیبای دریا بسیار دوست داشتنی است.

معبد پوزیدون که در اساطیر یونان به فرمانروای دریاها مشهور است نیز یکی از تماشای ترین معابد آتن است که بر فراز تپه ای سنگی در این دماغه زیبا قرار گرفته است. امروزه تنها ویرانه ای از این معبد به جای مانده است که شامل شانزده ستون می گردد. در گذشته مجسمه برنزی پوزیدون نیز در این معبد قرار داشته که هم اکنون در موزه ملی باستان شناسی یونان واقع شده است.

موزه ملی باستان شناسی آتن

موزه ملی باستان شناسی یونان یکی از مهم ترین موزه های دنیا و بزرگ ترین موزه باستان شناسی دنیا است که مجموعه ای از مهم ترین آثار باستانی یونان را در خود گنجانده است. در این موزه می توانید علاوه بر مجسمه ها و ماسک های بسیار، مجموعه ای از نخستین نسخه های متون فلسفی و اولین نمایشنامه های تاریخ را مشاهده کنید.

باغ ملی آتن

باغ ملی آتن برترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر و پیدا کردن آرامش در فضایی سرسبز و زیبا است. این باغ در واقع ییلاق آتنی ها محسوب می گردد. اگر با خانواده به آتن سفر نموده اید، این باغ برترین انتخاب برای سپری کردن یک عصر دلپذیر به دور از جنب و جوش شهر است، جایی که علاوه بر فضای سبز دارای کافه ها، نیمکت و آلاچیق های بسیار، تالاب پرندگان و یک باغ وحش کوچک است.

معبد زئوس المپیا

سفر به سرزمین خدایان باستان بدون بازدید از معبد باشکوه خدای آسمان ها یعنی زئوس معنایی ندارد. این معبد در قرن ششم پیش از میلاد مسیح به سبک دوریک که یکی از سبک های معماری کلاسیک یونان است، ساخته شده است. تماشای آثار هنری و مجسمه های گوناگون این معبد نظیر تندیس زئوس، لذت و هیجان خاصی دارد که تنها مختص به شهر آتن است.

آکروپولیس

آکروپولیس، نماد آتن و یونان است و از جاهایی در این شهر است که حتما باید از آن تماشا کنید. این منطقه یکی از مهم ترین و معروف ترین نقاط باستانی دنیای غرب و آتن است که در تپه ای بزرگ در مرکز شهر قرار گرفته است. آکروپولیس مملو از پیکره ها، تندیس ها، برج ها، ستون ها، پرستشگاه ها و محوطه های تئاتر است که هرکدام شاهکاری بی نظیر از معماری یونان به شمار می فرایند.

موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس یکی از پربازدیدترین جاهای تماشای یونان است که به منظور نمایش یافته های باستانی آکروپولیس مانند مجسمه ها، سنگ نوشته ها، ستون ها و مجسمه های خیره کننده ساخته شده است. کافه رستورانی در این موزه واقع شده است که از تراس آن می توانید نمای بی نظیری از آکروپولیس داشته باشد.

پارتنون

پارتنون، معبد خدای آتنا، ویرانه ای شگفت انگیز و گنجینه ای باستانی در آکروپولیس است که بیشتر به علت ستون های سترگ مرمری اش معروف شده است. مجسمه های موجود در پارتنون نمونه ای عالی از هنر معماری یونان و نمادی از معماری کلاسیک و دموکراسی آتن است.

آگورای باستانی

آگورا ویرانه ای در قلب آتن مدرن است که روزگاری جای رفت و آمد فیلسوفان مشهور یونان نظیر سقراط بوده است. در این منطقه دموکراسی یونان متولد شده و سپس رشد نموده و به جای جای دنیا راه یافته است. آگورا در زمان خود بازاری بزرگ و مرکز فعالیت های تجاری، سیاسی و اجتماعی دنیای باستان بوده است.

سواحل آتن

مرکز یونان را بیشتر به علت آثار تاریخی و ویرانه های باستانی اش می شناسند و از وجود سواحل زیبا و هیجان انگیز آن غافل هستند. در سواحل یونان می توانید از ورزش های آبی نظیر قایق سواری، جت اسکی و غواصی لذت ببرید.

ورزشگاه پاناتنائیک

وقتی نام المپیک می آید، ناخودآگاه هرکسی یاد یونان یا آتن می افتد. سفر به آتن بدون بازدید از این ورزشگاه تاریخی غیرممکن است. این ورزشگاه تاریخی در قرن چهارم پیش از میلاد بنا شده و تنها ورزشگاه در دنیا است که آن را کاملا با سنگ مرمر سفید ساخته اند.

تپه فیلوپاسوس

تپه فیلوپاسوس، تپه ای در غرب آکروپولیس است که در دوران باستان، آن را تپه میوز، به معنای تپه الهه شعر و موسیقی می نامیدند. اگر در آتن هوس پیک نیک کردید، حتما سری به این تپه تماشای بزنید.

منطقه پلاکا

پلاکا منطقه ای کوچک و خوش رنگ در کنار آکروپولیس است که با خیابان های زیبای سنگ فرش شده اش، مکانی بسیار دلنشین برای گشت زدن، عکس گرفتن، تماشای مغازه های جورواجور و چشیدن خوراکی های خوشمزه یونان است.

دریاچه وولیاگمنی

دریاچه وولیاگمنی، دریاچه ای بزرگ در حاشیه شهر آتن است که می توانید در چشمه های آب گرم آن آب تنی کنید یا حمام گِل بگیرید. اطراف این دریاچه مملو از رستوران ها و کافه های متنوعی است.

تئاتر دیونیسوس

تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپا است که به افتخار خدای دیونیسوس، در قرن پنجم پیش از میلاد بنا شده است. در این تئاتر، کمدی و تراژدی های فراوانی از نویسندگان معروفی چون ایسخولوس، اوریپیدس و سوفوکل اجرا شده است.

کتابخانه هادریان

کتابخانه هادریان، کتابخانه ای بزرگ است که به دستور هادریان، امپراتور رومی ساخته شده است و در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری تماشای شهر آتن به شمار می آید. نظرها و تجربیات خود را درباره جاذبه های آتن با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / athensguide.com / The Daily Telegraph / travel.usnews.com / planetware.com
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1924

به "تور یونان: دیدنی های آتن؛ زادگاه تمدن غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: دیدنی های آتن؛ زادگاه تمدن غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید