ساماندهی راهنمایان تور برای معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، راهنمایان تورهای گردشگری به عنوان سفیران فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه تاثیر بسیاری در توسعه صنعت گردشگری هر استان دارند و با توجه به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری، ساماندهی این راهنمایان بهتر است بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرارگیرد.

ساماندهی راهنمایان تور برای معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان های تاریخی، ویژگی های مردم شناختی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد دنیاگردی کشور آماده پذیرایی از دنیاگردان داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها، این استان سالانه پذیرای بیش از 3 میلیون نفر دنیاگرد است.

کهگیلویه و بویراحمد، چشمه ها، آبشارهای بکر، رودخانه های خروشان و کوهساران بسیاری دارد که از مقاصد دنیاگردی مهم در جنوب کشور به شمار می رود.

هر دنیاگرد خارجی و داخلی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر می نماید می خواهد جاذبه های دنیاگردی آن را با فراغ بال و اطمینان خاطر ببیند و در این میان ورود افراد ماهر در زمینه معرفی این مکان ها و هدایت درست آن ها نقش مهمی در جذب هرچه بیشتر دنیاگرد به این استان دارد.

بر اساس آخرین آمار، شمار دنیاگردان خارجی در این استان در آذر ماه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 33 درصد افزایش یافت، اما روزهای کرونایی این آمارها را در سراسر دنیا با رکودی بی سابقه روبرو کرد.

  • سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد

تعداد کل دنیاگردان خارجی ورودی به این استان در سال 97، 1311 نفر بود و ورود این حجم از دنیاگرد خارجی به استان احتیاجمند برنامه ریزی منسجم تری برای هدایت هرچه بهتر آن ها در سفرهایشان است.

فعالیت یک راهنمای غیرحرفه ای در هدایت دنیاگردان می تواند چهره صنعت دنیاگردی این استان را خدشه دار کند و آسیب های فراوانی به این حوزه وارد کند.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای دنیاگردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتیاج است هر نوع توری که در این استان برگزار می گردد هدایت متناسب با تور کار را به عهده بگیرد.

فرشید کرمی اضافه نمود: به منظور ساماندهی این حوزه، تشکل راهنمای تور این استان در حال تشکیل است و به زودی با نظارت بیشتری به فعالیت خواهند پرداخت.

وی ابراز کرد: هم اینک 24 نفر راهنمای رسمی تور در این استان در حال فعالیت هستند که برای تمامی آن ها کارت صادر شده است و کوشش بر این است تعداد این افراد بیشتر گردد.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای دنیاگردی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: به منظور افزایش اطلاعات این راهنمایان در برخورد و هدایت دنیاگردان اجرای دوره های آموزشی در امسال بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی بیان نمود: در این دوره های آموزشی راهنمایان با الزامات لازم در حوزه قانونی و موارد مورد احتیاج در هدایت با دنیاگردان آشنا خواهند شد.

وی بیان کرد: راهنمایان تورهای دنیاگردی در استان باید با دفاتر خدماتی ارتباط مستقیم داشته باشند و ملزومات قانونی تعیین شده در این زمینه را رعایت نمایند.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای دنیاگردی کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: ساماندهی این راهنمایان تور موجب اعتماد و اطمینان مسافران و جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی می گردد و سطح کیفی خدمات دهی به دنیاگردان افزایش می یابد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با تورهای غیرمجاز دنیاگردی در استان به طور جدی برخورد می گردد.

مجید صفایی اضافه نمود: در سال های اخیر ورود دنیاگردان به استان رو به افزایش بوه و دفاتر خدمات مسافرتی نقش مهمی در افزایش جذب دنیاگرد داخلی و خارجی به کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی توضیح داد: دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی وظیفه دارند تا با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی داخل و خارج از کشور و با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب دنیاگردان فعالیت نمایند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: تا پیش از سال 92 تنها 7 دفتر خدمات مسافرتی در استان وجود داشت و از سال 92 تا به امروز تعداد این دفترها به 23 مورد افزایش یافته است.

صفائی ابراز کرد: دفاتر خدمات مسافرتی در استان ساماندهی می گردد و هدف از ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی رعایت قانون و خدمات دهی مناسب به مسافران و دنیاگردان است.

وی از دنیاگردان خواست که به دفاتر خدمات مسافرتی که تحت نظارت کامل قرار دارند، مراجعه نمایند و به آن ها هشدار داد که به خاطر تفاوت اندک قیمت تورها، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیندازند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و دنیاگردان در ایام مختلف سال است.

افزون بر 2600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1006

به "ساماندهی راهنمایان تور برای معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی راهنمایان تور برای معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید