سامان دهی و بازسازی بافت روستای کلایه در منطقه الموت

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب معماری بومی و بافت تاریخی مناطق روستایی، سامان دهی و بازسازی بخشی از بافت روستای کلایه در منطقه الموت با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و مشارکت مردمی شروع شد.

سامان دهی و بازسازی بافت روستای کلایه در منطقه الموت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، احسان نورانی معاون میراث فرهنگی استان روز پنجشنبه 30 مرداد 1399 با اعلام این خبر گفت: روستای تاریخی کلایه واقع در الموت شرقی یکی از زیباترین روستاهای پلکانی است که به سبب همجواری واحدهای مسکونی در شیب تند و استفاده از تکنیک های قدیمی و مصالح کاه گلی در این نوع ساخت و ساز، ابنیه روستا در معرض تخریب و آسیب جدی قرار دارند.

او اظهار کرد: با توجه به لزوم حفاظت از الگوهای سنتی معماری روستاها، سامان دهی بخش هایی از بافت روستا شامل بام منازل به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و تخریب سقف با تأمین هزینه از محل اعتبارات ملی، در حال اجرا است.

روستای کلایه به سبب برخورداری از طبیعتی بکر و دست نخورده و استفاده از الگوهای معماری سنتی در سال 1393 با شماره 31082 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1085

به "سامان دهی و بازسازی بافت روستای کلایه در منطقه الموت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و بازسازی بافت روستای کلایه در منطقه الموت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید