سرپرست چوگان کاندیدای ریاست است!، وزارت ورزش شائبه ایجاد نکند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، این روزها رشته ورزشی چوگان که به نام ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید روزگار خوبی ندارد و به نظر می رسد پس از ثبت جهانی دیگر از یاد مسئولان رفته است.

سرپرست چوگان کاندیدای ریاست است!، وزارت ورزش شائبه ایجاد نکند

حجت الله دهخدایی رییس سابق فدراسیون چوگان به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در کمتر از یکسال مجبور به استعفا شد و بر این اساس سکان اداره این رشته ورزشی به یاشار بی غم با عنوان سرپرست سپرده شد.

بی غم، سرپرست جدید از 24 مهرماه به استناد اختیارات مندرج در ذیل ماده 10 اساسنامه فدراسیون های ورزشی از سوی سلطانی فر به عنوان سکاندار این فدراسیون منصوب شد تا در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع چوگان اقدام کند.

هر چند به اعتقاد بعضی علاقه مندان به این رشته ورزشی طولانی شدن روند تصدی سرپرستی در فدراسیون چوگان زمینه را برای افرادی که درصدد لابی کردن و مهندسی انتخابات هستند، مساعد نموده است، تایید صلاحیت افراد کاندیدا نیز به این امر دامن زد.

طبق اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی فدراسیون چوگان، یاشار بی غم، سیدرضا میرابوطالبی، غزاله امیرابراهیمی و ابراهیم نوزایی چهار کاندیدای نهایی این فدراسیون هستند که اعلام اسامی این افراد شک و شبهه هایی را رقم زد.

ابتدا اینکه محمد رضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان صراحتاً بیان کرد سرپرستان فدراسیون هایی مانند چوگان، هاکی، ناشنوایان، قایقرانی، والیبال، کاراته، جودو، هندبال، ورزش های سه گانه و غیره که مشمول قانون فوق هستند فقط باید فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام دهند. در واقع سرپرست های انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند.

طبق گفته اسبقیان، مدیر کل دفتر مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان نیز بنا به بعضی دلایل سرپرستان فدراسیون هایی که قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در آنها اجرا شده نمی توانند کاندیدا شوند و این موضوع هم به آنها اعلام شده است.

بی غم در مصاحبه ای با شبکه خبر بیان کرد سرپرستان نمی توانند براساس قانون موجود کاندیدا شوند مگر با اجازه و نظر شخص سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان که این سخنان رسماً شائبه مهندسی شدن انتخابات را رقم می زند.

بنابراین به نظر می رسد دغدغه جامعه چوگان مبنی بر اینکه طولانی شدن تصدی سرپرست جدید در فدراسیون منجر به مهندسی انتخابات و لابی انتخاباتی می گردد، به واقعیت نزدیک تر شده است.

دوم اینکه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان چندی پیش بیان کرد فدراسیون جهانی چوگان بر اساس اساسنامه ای که دارد افرادی می توانند مسئولیت فدراسیون ملی را بر عهده بگیرند که عضو خانواده چوگان باشند در حالی که سیدرضا میرابوطالبی فقط از کاندیداهای سنتی این رشته ورزشی است و عضو خانواده چوگان نیست.

باید منتظر ماند و دید که متولیان ورزش کشور برای مقابله با بروز شائبه در انتخابات فدراسیون چوگان و البته جلوگیری از ایجاد شرایط مهندسی انتخابات از سوی سرپرستی که خودش کاندیدا شده، چه اقدامی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 180

به "سرپرست چوگان کاندیدای ریاست است!، وزارت ورزش شائبه ایجاد نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست چوگان کاندیدای ریاست است!، وزارت ورزش شائبه ایجاد نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید