3 تیم ملی بدون سرمربی در آستانه بازیهای آسیایی، چرا ستاد عالی ورود نمی کند؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به نظر می رسد زمان کمی که تا بازی های آسیایی باقی مانده برای برخی فدراسیون ها چندان اهمیتی ندارد چراکه با خونسردی و در دقیقه 90 قصد دارند تکلیف سرمربی تیم های ملی خود را تعیین کنند.

3 تیم ملی بدون سرمربی در آستانه بازیهای آسیایی، چرا ستاد عالی ورود نمی کند؟

به گزارش خبرنگاران، روز شمار بازی های آسیایی به 3 ماه و 21 روز رسیده و کم کم داریم به بازی های آسیایی 2018 نزدیک می شویم اما هنوز در برخی رشته هایی که جزو کاروان اعزامی به اندونزی هستند نه تکلیف سرمربی مشخص است و نه اردوی تیم ملی.

والیبال، فوتبال و هندبال رشته هایی هستند که سابقه کسب مدال برای ایران در بازیهای آسیایی را دارند اما اکنون در بلاتکلیفی به سر می برند.

شاید فدراسیون فوتبال انتظار مدال آوری نداشته باشد و اعلام کرده نگاه آنها به مقدماتی المپیک 2020 است اما از والیبال که قهرمان دوره قبل بازی ها است و هندبال که ستاره های زیادی در اروپا دارد انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق تری برای بازی های آسیایی 2018 آماده شوند نه اینکه تا دقیقه 90 به دنبال سرمربی باشند. قرار است تیم ب والیبال ایران به بازیهای آسیایی برود اما این تیم نه سرمربی دارد و نه تیمی تشکیل شده است.

نکته جالب این است که هم در ستاد عالی بازی ها و هم در کمیته ملی المپیک با این رشته ها نشست های تخصصی برگزار شده اما مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون این رشته ها بابت بلاتکلیفی تیم های ملی خود بازخواست نشده اند؟ واقعا مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جلسات خود تاکنون این فدراسیون ها را مورد بازخواست قرار نداده اند که چرا عجله ای برای مشخص تکلیف تیم های ملی خود ندارند و با این بلاتکلیفی چگونه برای خود شانس مدال هم قائل شده اند.

هر زمان هم از مسئولان کمیته ملی المپیک سوال شده چرا وضعیت کادرفنی این رشته ها مشخص نشده است پاسخ داده اند که در مسائل فنی فدراسیون ها ورود نمی کنند. در حالی که ظاهرا فراموش کرده اند ایران در مرداد برای رقابت با دیگر کشورهای آسیایی به مدال احتیاج دارد و اگر رشته ای سه ماه مانده به بازی ها هنوز تکلیف سرمربی را مشخص نکرده چطور می خواهد در بازی های آسیا به جنگ رقبایی برود که از چهار سال قبل برای رسیدن به تک تک مدال های بازیها برنامه ریزی داشته اند.

از طرفی پس از سرانجام بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک باید نسبت به نتیجه کاروان پاسخگو باشد بنابراین شاید بهتر باشد کمیته ملی المپیک به چنین رشته هایی که این گونه روزها را می گذرانند و در مورد انتخاب سرمربی و مشخص تکلیف تیم ملی خود تنها وعده وعید می دهند، جدی تر برخورد کند.

ظاهرا این فدراسیون ها چندان عجله ای برای مشخص کردن تکلیف سرمربی تیم های ملی خود ندارند و حداقل بهتر است خود کمیته ملی المپیک برای یکبار هم شده به مسائل فنی ورود کند تا بعدا افسوس روزهایی را نخوریم که می شد تیم های بهتری را برای بازی های آسیایی آماده کرد.

مدال هایی که والیبال، هندبال و فوتبال در چهار دوره اخیر در بازی های آسیایی گرفته اند:

هندبال:

- بازی های 2006 دوحه: مدال برنز

- بازی های 2010 گوانجو: مدال نقره

والیبال:

- بازی های 2002بوسان: مدال نقره

- بازی های 2010گوانجو: مدال نقره

- بازی های 2014 اینچئون: مدال طلا

فوتبال:

- بازی های 2002 بوسان: مدال طلا

- بازیهای 2006 دوحه: مدال برنز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 313

به "3 تیم ملی بدون سرمربی در آستانه بازیهای آسیایی، چرا ستاد عالی ورود نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 تیم ملی بدون سرمربی در آستانه بازیهای آسیایی، چرا ستاد عالی ورود نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید