شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر 21 سه شنبه شب شبکه یک سیما اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی ها بخش عمده قیمت تمام شده واحد های مسکونی به وسیله تسهیلاتی که به وسیله دولت تأمین می گردد تأمین اعتبار خواهد شد و مابقی تا قیمت نهایی طی چهار تا پنج مرحله به وسیله متقاضی در طول دوره ساخت تأمین می گردد.

شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

وی درباره مقدار اقساط وام مسکن هم گفت: مبلغ تسهیلات بر اساس دهک های درآمدی و سود متعلق به آن تنظیم شده و بستگی به نوع دهک درآمدی دارد و بر اساس منابعی که به وسیله صندوق ملی مسکن در اختیار این کار قرار می گیرد دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی را تقبل می نماید که بر اساس دهک های درآمدی تنظیم شده است و مبلغ اقساط به مقدار وام و دهک های درآمدی بستگی دارد.

محمودزاده درباره انتخاب نوع دهک ها بین متقاضیان هم اضافه نمود: دهک های اول تا سوم خانوار هایی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و برای سایر دهک ها به وسیله سامانه رفاه ایرانیان که اطلاعات خانوار ها در سامانه مذکور در وزارت تعاون ثبت شده استفاده خواهد شد و دهک ها بر همین اساس رده بندی و شناسایی می شوند.

وی درباره ثبت نام مجردان در این طرح هم گفت: این شرایط برای افرادی که آماده ازدواج هستند و داشتن مسکن یکی از الزامات ابتدایی می باشد برنامه ریزی شده است و جزئیات آن در جلسه آینده شورای عالی مسکن به تصویب خواهد رسید که به اطلاع متقاضیان می رسانیم.

وی خاطر نشان کرد: تحویل واحد مسکونی منوط به متأهل شدن است.

بر اساس این طرح آورده اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک های اول تا سوم 20 میلیون تومان و دیگر دهک ها 40 میلیون تومان معین شده است.

مقرر شده 4 میلیون واحد مسکونی در مدت 4 سال در این طرح ساخته گردد که اکنون در مرحله ثبت نام است.

منبع: صداوسیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2050

به "شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید