فومی که محیط زیست و زخم را پاک نگه می دارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان ماده نو را با یک چاقوی سوییسی اسفنجی مقایسه نموده و آن را آب گریز معرفی نموده اند.

فومی که محیط زیست و زخم را پاک نگه می دارد

هیتش هاندا یکی از استادیاران دانشگاه جورجیا در این باره می گوید: ایجاد یک سطح چند کاربردی چالش بسیار بزرگی است. می توان سطحی ابداع کرد که فقط آنتی میکروبال باشد یا می توان سطحی را ساخت که از لخته شدن خون جلوگیری کند. ساخت موادی که ضد لختگی، آنتی میکروبال و ضد رسوب باشند نسبت به استانداردهای فعلی بسیار بهتر است.

محققان برای مهندسی مواد از یک فوم سخت استفاده و سپس نانوپلاکت های گرافن رسانای الکتریکی آبگریز (یا دافع آب) و میکروذرات مس باکتری کش آبگریز را به آن اضافه کردند.

در آزمایش هایی که با باکتری ای. کولای انجام شد، محققان متوجه شدند ماده حاصل نسبت به یک پلیمر ساده 99.9 درصد بیشتر باکتری را کاهش می دهد.

هاندا می گوید: دستگاه های پزشکی فعلی در معرض آلودگی قرار دارند. هنگامیکه هرگونه دستگاه پزشکی در بدن قرار می گیرد، پروتئین ها نخست به سطح آن می چسبند و مانند چسبی عمل می نمایند که خون یا باکتری به آن متصل می شوند. بنابراین اگر بتوان جذب پروتئین را متوقف کرد، نیمی از کارزار مقابله با عفونت تکمیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2200

به "فومی که محیط زیست و زخم را پاک نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فومی که محیط زیست و زخم را پاک نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید