لیبراسیون: بچه ها منبع انتقال ویروس کرونا نیستند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، نتایج پژوهشی جدید نشان می دهد که بچه ها نمی توانند منبع مهمی در انتقال ویروس کرونا باشند و آنها پویایی متفاوتی در انتقال دارند، در حالی که بچه ها می توانند به عنوان نمونه یک ناقل برای ویروس های دیگر مانند آنفلوآنزا عمل نمایند.

لیبراسیون: بچه ها منبع انتقال ویروس کرونا نیستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کودک 9 ساله ای که در ناحیه کوهستانی له کُنتامین - مونتژوا (Les Contamines-Montjoie) در شهرستان اوت سووآ به ویروس کرونا مبتلا شده بود با وجود رفت و آمد به سه مدرسه آن را به کسی منتقل ننموده بود.

این کودک یکی از نخستین موارد شناخته شده ابتلا به ویروس در فرانسه بود. در خاتمه ماه ژانویه(بهمن)، یک توریست انگلیسی که از سنگاپور بازگشته بود با حضور در یک پیست اسکی در منطقه اوت سووآ و پیوستن به هموطنان خود از جمله یک خانواده مقیم در این منطقه، 12 نفر از جمله یک دختر 9 ساله را مبتلا کرد.

به دنبال آنالیز سریع و دقیق متخصصان بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیست ها بلافاصله تعیین شد که این کودک با 172 نفر از جمله 112 دانش آموز در تماس بوده و تمامی اینها از حیث بالا بودن خطر ابتلا به قرنطینه انتقال داده شدند.

براساس پژوهشی که نتایج آن 11آوریل،23 فروردین در مجله تخصصی بیماری های عفونی در آمریکا منتشر شد و روزنامه لیبراسیون آن را به چاپ رساند این کودک علائم خفیف ابتلا به ویروس کرونا را در خود داشت و 8 روز پس از شروع علائم از بار ویروسی بسیار کمی برخوردار بود.

این کودک حتی دو فرزند دیگر خانواده اعم از یک خواهر و برادرش را آلوده ننموده بود و از طرف دیگر، سایر ویروس های مربوط به فصل زمستان مانند آنفلوآنزا در بیشتر (64درصد) افرادی که این کودک با آنها در تماس بود مورد آزمایش نهاده شد.

به اعتقاد پژوهشگران، نتایج تحقیق مزبور حاکی از آن است که بچه ها پویایی متفاوتی برای انتقال ویروس کرونا دارند.

کوستاس دَنی (Kostas Danis) اپیدمیولوژیست در بهداشت عمومی فرانسه و بانی اصلی این مطالعه می گوید: امکان آن وجود دارد که بچه ها به دلیل این که علائم بیماری و توانایی حمل ویروس به مقدار زیاد را ندارند، ویروس کرونا را به میزان بسیار کمی می توانند منتقل نمایند.

همچنین به نوشته رادیو بین المللی فرانسه، وزارت بهداشت فرانسه دوشنبه شب اعلام نمود که شمار درگذشتگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید - 19 در این کشور به 20 هزار و 265 نفر رسیده است. با این حال، برای دوازهمین روز پیاپی شمار افراد بستری شده در بخش مراقبت های ویژه پزشکی از شمار افرادی که پس از بهبودی این بخش را ترک نموده اند کمتر بوده است.

مقامات وزارت بهداشت فرانسه همزمان با اشاره به تداوم سطح ثابت فرایند شیوع بیماری، هشدار می دهند که این سطح، نتیجه پنج هفته قرنطینه است و گگرددن تدریجی آن نشان خاتمه توجه به اصول رفتار بازدارنده نیست. ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه تاکید نمود که بازگشت به زندگی پیش از کرونا تا مدت بسیار ناممکن خواهد بود.

ژرُم سَلومون مدیرکل بهداشت فرانسه با اشاره به ابتلای 547 نفر دیگر به کرونا در این کشور تاکید نمود: هر چند شرایط بیمارستان ها بهبودی یافته، اما فرایند شیوع بیماری همیشه در سطح ثابت بالایی واقع شده است و منحنی چرخش آن رو به افول نگذاشته است.

مقامات علمی فرانسه تاکید می نمایند که همه علائم از پایداری بیماری کووید19 در فرانسه حکایت می نماید. پروفسور کَرین لَکومب رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان سَن آنتوآن در پاریس می گوید که یک دوره چند ماهه همزیستی با ویروس را شروع نموده ایم، چرا که در زمان حاضر واکسنی علیه این بیماری وجود ندارد و حتی اگر به درمانی در این زمینه دست یابیم، ویروس و شیوع آن را از میان نمی برد.

او تاکید می نماید که راهبرد خاتمه بخشیدن به قرنطینه برپایه کسب آنچه مصونیت جمعی خوانده می گردد برای ویروسی تا این حد خطرناک، اقدامی ناکارآمد است. از همین رو، حتی شروع کاهش تدریجی قرنطینه باید با تشدید رعایت رفتارهای بازدارنده همراه باشد.

تا این لحظه و طبق آمارهای بروز دنیای، 155هزار و 383 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند و آمار بهبود یافته ها هم به 37هزار و 409 نفر رسیده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجابخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 950

به "لیبراسیون: بچه ها منبع انتقال ویروس کرونا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبراسیون: بچه ها منبع انتقال ویروس کرونا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید