لیبی ، حمله توپخانه ای شبه نظامیان حفتر به مسجدی در طرابلس

به گزارش مجله گوگل ایرانی، یگان توپخانه ای شبه نظامیان حفتر مسجدی در طرابلس لیبی را به همراه مناطق مسکونی اطراف آن هدف قرار داد.

لیبی ، حمله توپخانه ای شبه نظامیان حفتر به مسجدی در طرابلس

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت وفاق ملی (غرب) لیبی بیان کرد، شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی (شرق لیبی) امروز (یکشنبه) به یک مسجد در طرابلس حمله ای توپخانه ای کردند.

رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی تصاویری از این مسجد و محله های مسکونی اطراف آن در پی حمله مذکور منتشر کردند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، نیروهای حفتر همچنین به بمباران مکرر خود به عین زاره در جنوب طرابلس ادامه دادند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 849

به "لیبی ، حمله توپخانه ای شبه نظامیان حفتر به مسجدی در طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، حمله توپخانه ای شبه نظامیان حفتر به مسجدی در طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید