نیروهای حفتر بخش های اصلی شهر سرت را به کنترل خود در آوردند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی وابسته به خلیفه حفتر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی را از بخش های اصلی شهر سرت بیرون کردند.

نیروهای حفتر بخش های اصلی شهر سرت را به کنترل خود در آوردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارتش ملی لیبی وابسته به خلیفه حفتر غروب امروز (دوشنبه) مدعی شد تسلط کامل این شبه نظامیان بر شهر سرت واقع در شمال لیبی و مشرف به دریای مدیترانه شد.

خالد محجوب مدیر اداره تبلیغات ارتش ملی لیبی به شبکه اسکای نیوز گفت که این شبه نظامیان وارد مرکز شهر سرت شده اند و آماده هرگونه اتفاقات و رخدادها داخل شهر هستند.

شبکه العربیه نیز گزارش داد که شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر مراکز استراتژیک دریایی و خشکی در شهر و مهم ترین مراکز نظامی وابسته به دولت وفاق ملی را به کنترل خود در آورده اند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره نیز به نقل از سخنگوی نیروهای دفاع از شهر سرت (وابسته به دولت وفاق ملی) گزارش داد که این نیروها همچنان با عناصر وابسته به خلیفه حفتر درگیر هستند.

عملیات گسترده ای که مقدمات آن از دو هفته گذشته شروع شده بود از صبح امروز از زمین و هوا شدت یافته است و کماکان ادامه دارد و شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر توانسته اند کنترل پایگاه هوایی القرضابیه، بندر شهر سرت، منطقه بوهادی و مقر گردان الساعدی و جزیره السواره را بدست گیرند.

کنترل کامل شهر سرت که به عنوان محل تولد معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی شناخته می گردد) به دست نیروهای خلیفه حفتر در شرایطی صورت می گیرد که ترکیه نیز آماده اعزام نیروهای ارتش خود به لیبی است و مجلس ترکیه شامگاه پنجشنبه (12 دی) با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد.

کارشناسان همسو با دولت های مصر و سعودی مدعی شده اند که هدف بعدی خلیفه حفتر حرکت به سمت شهر مصراته است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 670

به "نیروهای حفتر بخش های اصلی شهر سرت را به کنترل خود در آوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حفتر بخش های اصلی شهر سرت را به کنترل خود در آوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید