کارشناسان آلمانی به یاری بازسازی میراث عراق می آیند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، عراق دارای میراث باستانی و معماری غنی است که حفظ و نگهداری از آن بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. از این رو مسئولان میراث فرهنگی این کشور تصمیم گرفتند از مشاوره، آموزش و تخصص کارشناسان آلمانی برای دستیابی به اهداف موردنظرشان استفاده نمایند و به همین منظور این انجمن مشترک تخصصی را تشکیل دادند.

کارشناسان آلمانی به یاری بازسازی میراث عراق می آیند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مقرر شده در این انجمن کارکنان و کارشناسان هیات رسمی باستانی عراق با روش های مدرن باستان شناسی جهت مستندسازی و حفاظت از ساختارهای میراث باستانی آشنا شده و کارشناسان آلمانی به صورت تخصصی این موضوعات را به آن ها آموزش دهند.

همچنین بخش دیگری از فعالیت این انجمن مربوط به ایجاد بستر مناسب برای تبادل علمی و دانشگاهی درخصوص رویکردهای مختلف به منظور حفظ میراث فرهنگی آلمان و عراق است که در ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی این بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در واقع می توان گفت میراث فرهنگی عراق به طور مداوم به بازسازی و نگهداری احتیاج دارد و بناهای آسیب دیده آن دائما باید ترمیم شوند. از این رو با توجه به مقیاس های خسارت، این کار تنها با استفاده از فناوری های مدرن و روش ها و مفاهیم تخصصی قابل اجراست که مسئولان عراقی راه حل همکاری با متخصصان آلمانی را برای این امر انتخاب کردند.

در انجمن تخصصی عراق و آلمان مقرر شده که دانشمندان عراقی و کارشناسان حفاظت در خصوص روش های پیشرفته ترمیم، به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند به سرعت و با استفاده از راه حلهای بهینه از نابودی آثار تاریخی و باستانی کشور عراق جلوگیری نمایند. بنابراین آموزش هدف گرا، ازجمله مهمترین اهداف این انجمن تخصصی است که در توسعه پایدار و مدیریت میراث فرهنگی عراق نقش بسزایی را ایفا خواهد نمود.

بنابراین مجمع کارشناسان آلمان و عراق در مرحله نخست در زمینه ارائه آموزش های اولیه در رابطه با روش ها، تکنیک ها و استانداردهای لازم برای تحقیق، ارزیابی و محافظت از بناهای فرهنگی مخصوص کارکنان هیات رسمی میراث عراق تمرکز می نمایند و سپس به سراغ سایر پروژه و برنامه های اجرایی خواهند رفت.

این در حالی است که برنامه آموزش یک ساله آینده انجمن نیز شامل برپایی ماژول های مختلف در برلین و عراق است که به شرکت نمایندگان این امکان را می دهند تا به وسیله مطالعات موردی و تمرینات، نگاهی دقیق به طیف فعالیت های حفظ فرهنگی به صورت تئوری و عمل داشته باشند.

سپس در طول سال، شرکت نمایندگان نیز موظفند پروژه موردنظر خود را در یک سایت باستان شناسی یا یک ساختمان تاریخی در عراق انجام دهند تا تجربه مستقل از مستندات، تحقیقات ساختمان، نقشه برداری از آسیب ها یا برنامه ریزی و حفاظت از آن ها را به دست آورند.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 955

به "کارشناسان آلمانی به یاری بازسازی میراث عراق می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان آلمانی به یاری بازسازی میراث عراق می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید