کپسول دراگون 1 به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به عنوان بخشی از ماموریت تامین تدارکات ایستگاه فضایی بین المللی، اسپیس ایکس آخرین ماموریت کپسول دراگون 1 را انجام داد.

کپسول دراگون 1 به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، ششم مارچ امسال، به عنوان بخشی از بیستمین ماموریت خدمات تدارکی تجاریCRS-20، اسپیس ایکس کپسول Dragon1 را که برای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در نظر گرفته بود، به فضا پرتاب کرد. این ماموریت شامل انتقال تدارکاتی مانند مواد مربوط به بیش از 250 تحقیق علمی در ISS بود که همچنین نقطه عطفی برای سازندگا هوا فضا به شمار می رفت.

این پرتاب از مجتمع پرتاب فضایی 40 در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال رخ داد. فاصله بین اولین و دومین مرحله تقریبا 9 دقیقه بود و سپس روز دوشنبه توسط سیستم کنترل از راه دورایستگاه فضایی بین المللی دریافت و در ایستگاه مستقر شد.

فضاپیمای مشابهی نیز با بیش از 1800 کیلوگرم بار بعد از تقریبا 4 هفته استقرار در ایستگاه فضایی، به زمین برگشت. این ماموریت به چندین دلیل برای Space X. نقطه عطف به حساب می آید. برای اولین بار فضاپیمای Dragon در فوریه 2017 برای رساندن تدارکات پرواز کرد و در دسامبر 2018 نیز به عنوان بخشی از ماموریت CRP-16 به فضا پرتاب شد. به علاوه، تقویت کننده Falcon9 نیز به عنوان بخشی از ماموریت CRP-19 در دسامبر 2019 پرواز کرد.

بازیابی موفقیت آمیز فضاپیمای بدون سرنشین آن در دریا نیز پنجاهمین بازیابی این شرکت بود؛ اما مهمتر از همه این ماموریت آخرین پرواز Dragon1 بود که بعد از این با نسخه باربری ارتقایافته Dragon2 جایگزین خواهد شد.

این ماموریت در سال 2021 به عنوان بخشی از فاز دوم برنامه خدمات تدارکی تجاری ناسا آغاز خواهد شد. شبیه به فاز گذشته، این برنامه شامل قرارداد ناسا با تولیدکنندگان هوافضا برای آماده سازی انتقال محموله ها به ISS خواهد بود. به عنوان بخش اصلی قرارداد از سال 2008، 12 ماموریت در اختیار Space X. قرار داده شد، اما این تعداد به 20 ماموریت افزایش یافته است.

در ژانویه 2016 ناسا بیان کرد که Space X. برای تدارکات ISS تا سال 2024 به عنوان بخشی از CRS2 انتخاب شده است. ماموریت CRS-20 گواهی بر پیشرفتی است که این شرکت در سال های اخیر داشته است. طبق قرارداد Space X. به بازگرداندن توانایی های بومی به ایالات متحده آمریکا برای تامین و بازگردانند محموله از ISS یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 841

به "کپسول دراگون 1 به ایستگاه فضایی بین المللی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول دراگون 1 به ایستگاه فضایی بین المللی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید