گلایه وزیر خارجه بحرین از بی اعتنایی دوحه به دعوت رسمی منامه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر خارجه بحرین می گوید که در پی آشتی قطر با چهار کشور عربی، از دوحه برای اعزام هیأت رسمی به منامه دعوت نموده اما دوحه اعتنایی ننموده است.

گلایه وزیر خارجه بحرین از بی اعتنایی دوحه به دعوت رسمی منامه

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین تأکید کرد که از زمان برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی و آشتی چهار کشور عربی با قطر، دو بار به طور رسمی از قطر برای اعزام هیأت به منامه درخواست نموده است.

الزیانی گفت: بحرین در راستای پایبندی به بیانیه نشست العلا و نشان دادن حسن نیت ، دو مرتبه از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دعوت رسمی برای اعزام هیأت قطری به منامه جهت برگزاری نشست دوجانبه برای حل وفصل اختلافات دوجانبه دعوت بعمل آورده است.

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، الزیانی اضافه نمود که بحرین امیدوار است قطر در سیاست خارجی خود وحدت ملت های عربی حوزه خلیج فارس، تاریخ و منافع مشترک آن ها را مدنظر قرار دهد چرا که ملت های بحرین و قطر یک ملت واحد هستند و دارای پیوندهای برادری و سرنوشت واحد هستند.

چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور مذکور پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن ها، امضا شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1667

به "گلایه وزیر خارجه بحرین از بی اعتنایی دوحه به دعوت رسمی منامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه وزیر خارجه بحرین از بی اعتنایی دوحه به دعوت رسمی منامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید