یک تابلو نقاشی از مجموعه آثار باسکیا به قیمت چشمگیری به فروش رسید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، یک تابلو نقاشی از مجموعه آثار باسکیا به قیمت چشمگیری به فروش رسید.

یک تابلو نقاشی از مجموعه آثار باسکیا به قیمت چشمگیری به فروش رسید

حراجی فیلیپس با برپایی حراج هنر معاصر و قرن بیستم، آثاری به ارزش کلی 226 میلیون دلار را به فروش رساند که رکوردی در فروش این حراجی نیز محسوب می گردد.

در این حراجی 36 اثر ارائه شدند که یکی از تابلوهای نقاشی اثر ژان میشل باسکیا نیز یکی از آنها بود. نقاشی بدون عنوان اثر باسکیا که در سال 1982 خلق شده و با نام شیطان هم شناخته می گردد، در این حراجی به وسیله یک میلیاردر ژاپنی به فروش رسید. او این نقاشی را در شش سال پیش در حراجی کریستیز به قیمت 57.3 میلیون دلار خریداری نموده بود. در نهایت این نقاشی در حراجی اخیر فیلیپس به یک خریدار آسیایی به قیمت 85 میلیون دلار فروخته شد.

این تابلو نقاشی اکنون گرانترین اثری محسوب می گردد که تا به امروز در حراجی فیلیپس فروش رفته است. این عنوان پیش از این به اثری از اندی وارهول که در سال 2010 به قیمت 63 میلیون دلار فروخته شده بود، تعلق داشت.

ارزش آثار هنری باسکیا در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. هفت اثر این هنرمند که در سال 1988 و در سن 27 سالگی درگذشت، به قیمت بیش از 40 میلیون دلار فروخته شده اند. سه مورد از این نقاشی ها سال گذشته فروخته شدند. اغلب این نقاشی های گران قیمت در اوایل دهه 80 یعنی دوره ای از فعالیت این هنرمند که از نظر اغلب مجموعه داران ارزشمندتر بوده است، خلق شده اند.

البته 14 اثری که در حراجی اخیر فیلیپس ارائه شدند، به هنرمندان زن تعلق داشتند و طی آن نیز رکورد جدیدی برای آثار یایویی کوساما و رابین اف. ویلیامز به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2043

به "یک تابلو نقاشی از مجموعه آثار باسکیا به قیمت چشمگیری به فروش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تابلو نقاشی از مجموعه آثار باسکیا به قیمت چشمگیری به فروش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید