آثار تاریخی قم به معرفی احتیاج دارند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: برخی از آثار و ابنیه تاریخی قم منحصر هستند که برای واگذاری و بهره برداری بهینه توسط بخش خصوصی به معرفی احتیاج دارند.

آثار تاریخی قم به معرفی احتیاج دارند

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی روز شنبه پنجم تیرماه 1400 با بیان این که برای واگذاری ابنیه تاریخی آماده مشارکت با بخش خصوصی هستیم، توضیح داد: براساس یک تفاهم نامه همکاری مجموعه تاریخی گنبدسبز که به لحاظ تاریخی و معماری منحصر به فرد است برای فعالیت های فرهنگی و هنری و جشنواره های متنوع در اختیار شهرداری نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان این که مراکز تاریخی امروز به عنوان مقصد گردشگران و یا مکمل سفر محسوب می شوند، اضافه نمود: اماکن تاریخی در کنار جنبه های فرهنگی، دارای مزایای مالی و اشتغالزایی نیز هستند بنابراین ضروری است که با شیوه های مختلف این ظرفیت را به ارگان ها و یا افراد حقیقی که استعداد سرمایه گذاری در این بخش را دارند معرفی کنیم.

ارجمندی با تاکید بر اینکه استان قم با تمدن 7 هزار ساله و پیشنیه تاریخی دارای ظرفیت مناسبی در مورد آثار تاریخی است، گفت: برای حفظ این اماکن و معرفی آن به گردشگران باید از همه امکانات و قابلیت ها بویژه بخش خصوصی استفاده کرد.

او اظهارکرد: در قم مجموعه کاروان سراها، خانه های تاریخی و قلعه های تاریخی متعدد و میراثی خوبی وجود دارد که هنوز برای عموم معرفی نشده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1665

به "آثار تاریخی قم به معرفی احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی قم به معرفی احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید