آموزش ساخت آباژور پارچه ای در خانه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اگر می خواهید یک آباژور کم مصرف داشته باشید که بتوانید خودتان آن را در منزل درست کنید بهترین گزینه، ساخت آباژور پارچه ای است. زیرا در همه خانه ها پارچه هایی اضافی وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید. در اینجا روش درست کردن آباژور پارچه ای به صورت کامل یاد داده شده است.

آموزش ساخت آباژور پارچه ای در خانه

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس خانه داری - خبرنگاران در این مقاله روش ساخت آباژور پارچه ای را به صورت تصویری مرحله به مرحله شما می آموزد. با یاد دریافت این هنر می توانید با پارچه های باقی مانده از لحاف و یا تشک، آباژور هایی ست سرویس خواب خود درست کنید. این مدل آباژور به سادگی درست می گردد و احتیاج نیست تبحر زیادی در خیاطی داشته باشید.

وسایل مورد احتیاج برای ساخت آباژور

  • پارچه گل دار برای دور آباژور
  • پارچه برای تزیین آباژور
  • قاب لامپ فلزی
  • لای چسب یا زانفیکس
  • سوزن و نخ
  • قیچی
  • پایه آباژور
  • لامپ کم مصرف

روش ساخت آباژور پارچه ای

ابتدا پارچه اصلی را از عرض برش دهید و به نوار هایی با عرض 3 تا 4 سانتی متر تبدیل کنید.

بعد همه نوار ها را از عرض به هم بدوزید تا یک نوار پارچه ای بلند به دست آورید.

قاب فلزی که در این آموزش به کار می رود دارای 20 سانتی متر قطر حلقه بالا، 35 سانتی متر قطر حلقه پایین و 28 سانتی متر ارتفاع می باشد. برای درست کردن این آباژور از 25 نوار پارچه ای 83 سانتی متری استفاده نموده ایم.

توجه: برای زیبایی و تنوع بیشتر می توانید از پارچه های مختلف نوار پارچه ای درست کنید و به هم بدوزید. همچنین می توانید برای درست کردن این نوارهای پارچه ای از لباس های قدیمی خود بهره ببرید.

ابتدای نوار پارچه ای را روی میله بالای آباژور قرار دهید. سپس یک سانتی متر از پارچه را به پشت میله برده و با نخ و سوزن آن را مثل تصویر زیر دور میله بدوزید.

نوار پارچه ای را پایین برده و از بیرون به دور میله قاب بپیچید و سپس بدوزید. به خاطر اینکه قطر حلقه بالا از قطر حلقه پایین کوچکتر است میزان هم پوشانی نوار پارچه ای روی حلقه باید بیشتر از حلقه پایین باشد. پس نوار پارچه ای را طوری بدوزید که در حلقه بالا حدود دو سانتی متر از نوار قبلی و در حلقه پایین کمتر از یک سانتی متر از نوار قبلی را بپوشاند. به همین ترتیب نوار ژارچه ای را به دورتا دور قالب فلزی بپیچید.

وقتی به میله های عمودی روی حلقه ها رسیدید، تنها کافی است یک شکاف کوچک در لبه پارچه ایجاد کنید و دوخت را ادامه دهید.

وقتی همه دور قالب با نوار پوشیده شد باید تزیین کردن آن را آغاز کنید. برای این کار از یک پارچه با رنگ و طرح متضاد بهره ببرید.

یک نوار پارچه ای را آماده کنید و حدود یک سانتی متر از یک طرف آن را تا زده و داخل آن زانفیکس و یا لای چسب بگذارید و اتو بزنید.

حالا نوار پارچه ای را روی حلقه بالای آباژور قرار بدهید طوری که طرف تا خورده آن به سمت بیرون باشد. سپس بقیه پارچه را به داخل آباژور برده و بدوزید.

وقتی به میله های عمودی رسیدید یک شکاف کوچک روی پارچه زده و دوخت را ادامه دهید.

حال همین فرایند را برای قسمت پایین آباژور نیز انجام بدهید. اگر طول نوار برای قسمت پایین آباژور به اندازه کافی نبود می توانید از دو نوار پارچه ای برای این قسمت بهره ببرید.

اکنون کار درست کردن آباژور به انتها رسیده است و کافی است آن را روی یک پایه نصب کنید و بعد داخل آن یک لامپ کم مصرف قرار بدهید.

توجه: در آباژورهای پارچه ای باید لامپ کم مصرف که حرارت کمی فراوری می نماید، نصب گردد تا از آسیب دیدن آباژور و اتفاق های ناگوار جلوگیری گردد.

همچنین می توانید مدل لوستر پذیرایی با طرح های بسیار جدید و زیبا را در خبرنگاران ببینید و برای تزیین خانه خود ایده های جذاب تری به کار ببرید.

برگرفته از: Honestlywtf

منبع: setare.com
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1420

به "آموزش ساخت آباژور پارچه ای در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت آباژور پارچه ای در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید