اجرای محدودیت های گردشگری رمضان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، در ماه رمضان سال جاری، قوانین و محدودیت های کرونایی برای گردشگری رمضان در بعضی از کشورها به دلیل جلوگیری از گسترش ابتلا به کرونا اجرا می گردد.

اجرای محدودیت های گردشگری رمضان

ایسنا: کشورهایی که محدودیت هایی برای گردشگری کرونا ارائه کردند در ذیل به آنها اشاره شده است:

دبی

دبی قانون پرده ماه رمضان برای رستوران ها را لغو کرد. مقامات این کشور عنوان کردند: رستوران های دبی دیگر نیازی به محافظت از سرو غذا در برابر دید رهگذران در ساعات روزه داری ندارند. این قانون جایگزین قوانین صادرشده سال های گذشته است که رستوران ها و مکان های غذاخوری را به پوشاندن از دید روزه داران ملزم می کرد.

کشور امارات به گردشگری وابسته است و به دلیل همه گیری آسیب های زیادی به این بخش وارد شده است. این اقدام جدید که روز دوشنبه اعلام شد، در حالی انجام می گردد که کشور دبی برای تقویت اقتصاد خود، از گردشگرانی استقبال می نماید که 90 درصد آنان خارجی و غیرمسلمان هستند.

این کشور از اولین مقاصدی بود که سال گذشته دوباره به روی گردشگران باز شد و همانند آهنربایی برای بازدیدنمایندگانی شد که از محدودیت های شدید کرونایی فرار می کردند.

اندونزی

مهاجران به صورت دسته جمعی، معروف به مودیک (شبیه تعطیلات سال نو چینی یا کریسمس) سفر می نمایند. مودیک (Mudik) اصطلاحی در اندونزی برای فعالیت هایی است که مهاجران یا کارگران مهاجر برای بازگشت به زادگاه خود در تعطیلات مذهبی مانند عیدفطر انجام می دهند.

محدیر افندی وزیر فرهنگ این کشور در بیانیه ای با اشاره به ترس از انتشار ویروس و کوشش برای کاهش آن گفت: در سال 2021 مودیک انجام نخواهد شد، اما سفرهای ضروری انجام می گردد. البته قاچاچیان و اسناد جعلی سفر برای دورزدن این ممنوعیت نیز بسیار مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

ترکیه

با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید، گردشگری ترکیه در معرض تهدید است و قرار است محدودیت ها تشدید شوند. طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور احتمالا دستور تشدید محدودیت ها را قبل از فصل حیاتی گردشگری (تابستان) اعلام خواهد نمود. این موارد شامل محدودکردن سفرهای بین شهری (عامل اصلی انتقال ویروس) و کاهش تردد افراد زیر 20 سال و بالای 65 سال و تعطیلی اماکن ورزشی و تفریحی است. از دست دادن درآمد گردشگری طی همه گیری، اقتصاد ضعیف ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

سال گذشته، همه گیری درآمد گردشگری ترکیه را که منبع اصلی درآمد است با دوسوم کاهش به 12 میلیارد دلار رساند. براساس اعلام اردوغان در تاریخ 29 مارس، رستوران ها در ماه رمضان به صورت بیرون بر می توانند فعالیت نمایند و ساعات منع تردد نیز از 9 شب تا 5 صبح است. تصمیم گیری در خصوص افتتاحیه فصل گردشگری به موفقیت کمپین واکسیناسیون بستگی دارد. طبق گفته محمت ارسوی، وزیر گردشگری، کارکنان گردشگری برای واکسیناسیون در اولویت قرار می گیرند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1565

به "اجرای محدودیت های گردشگری رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای محدودیت های گردشگری رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید