از هتل لوکس چه انتظاری داشته باشیم؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، هتل لوکس باید امکاناتی ارائه دهد که مورد قبول مسافرها واقع گردد؛ چون در ازای هزینه زیادی که متقبل می شوند، از امکانات هتل انتظار بیشتری دارند.

از هتل لوکس چه انتظاری داشته باشیم؟

کلمه لوکس به قدری در موقعیت های نامناسب استفاده شده که به نظر می رسد ارزش معنایی سابقش را از دست داده است. هتل باید در زمینه خدمات، اتاق ها، پذیرایی و تمام امکاناتی که هر هتلی ارائه می دهد، برترین باشد. برای هتل لوکس هیچ استانداری تعریف نشده است. هتل های چهار ستاره و پنج ستاره هم خدمات خود را در حد لوکس معرفی می نمایند. با این اوصاف، مسافران حق دارند از هتل لوکس چه انتظاراتی داشته باشد؟

رزرو هتل لوکس نباید پیچیده و مشکل باشد

فرایند رزرو باید ساده باشد و مسافر بتواند با هدایت هتل، اتاق رزرو کند. این شرایط باید در تمام روش های رزروی مختلف صادق باشد. مثلا رزرو اتاق به صورت مستقیم و از قسمت پذیرش هتل، رزرو آنلاین به وسیله وب سایت اصلی هتل یا رزرو آنلاین به وسیله وب سایت هایی که پیشنهاد ویژه در اختیار شما قرار می دهند.

مسافران دوست ندارند هنگام پذیرش یا تسویه حساب معطل شوند

مسافری که تمام طول روز را در هواپیما بوده، دوست ندارد در صف های طولانی پذیرش منتظر بماند. مسافران لوکس هم از این قائده مستثنی نیستند. برخی از هتل ها از اپل استور یاری می گیرند، در نتیجه هیچ صفی در قسمت پذیرش وجود ندارد.

به محض اینکه به اتاق رزرو شده وارد شدید، کارکنان هتل 10 دقیقه فرصت دارند تا چمدان های شما را به دست تان برسانند. روزی که هتل را ترک می کنید، هتل باید هر کاری انجام بدهد تا مسافران لوکس منتظر نمانند.

اتاقی که به شما داده می گردد، همان اتاقی است که انتخاب نموده اید

اتاقی که به شما داده می گردد، باید دقیقا همان اتاق مورد نظرتان باشد. یک هتل لوکس واقعی باید تمام موارد را در نظر بگیرد. مثلا نوع اتاق درخواست شده (برای افرادی که آلرژی دارند، قصد دارند با حیوان خانگی سفر نمایند یا از نظر بدنی نقص حرکتی دارند)، موقعیت مکانی اتاق در هتل (نزدیک لابی، با دید شهر، باغ یا ساحل، طبقه همکف، طبقه بالا، نزدیک آسانسور، با فاصله از ژنراتورهای تهویه هوا و دور از دستگاه آب سردکن)، یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره و در آخر اتاقی که تراس داشته باشد.

امکانات باید طبق نظر مسافر باشد که بابت اتاق پول زیادی پرداخته است

هتلی که با واژه لوکس معرفی می گردد، باید امکانات خاصی ارائه دهد. مسافری که پول زیادی می پردازد، تمایل دارد اتاقی داشته باشد که به محض وارد شدن به آن، همه چیز مورد پسندش واقع گردد. چنین اتاقی به زیبایی و با وسایل و مبلمان باکیفیت طراحی شده است؛ اتاقی آرام دور از آسانسور، ژنراتور و تجهیزات تهویه هوا که هوایی تازه بدون بوی سیگار قدیمی، کپک یا خوشبونماینده قوی در آن جریان داشته باشد. مسافران دوست دارند دیوارهایی زیبا بدون کاغذ دیواری های تقلبی ببینند. تابلوهای هنری روی دیوار، اصل باشند و از پوسترهای مقرون به صرفه قیمت استفاده نشده باشد. بهتر است حداقل یک پنجره واقعی (که باز گردد) در اتاق باشد.

یک جایگاه راحتی برای مطالعه، میز کار، تلویزیون با سایز بزرگ، ساعت بی صدا، قهوه ساز، آینه قدی، سیستم خنک نماینده یا گرم نماینده سالم و کم صدا از دیگر امکاناتی هستند که برای هر مسافری ضروری محسوب می گردد.

برای مسافرهای لوکس، دستشویی هتل اهمیت زیادی دارد

دستشویی هتل دقیقا مثل دستشویی خانه های لوکس به فضایی برای نشان دادن امکانات تبدیل شده و بهتر است این موارد در آن وجود داشته باشد: دستگاه تهویه هوا، سینک برای خانم ها و آقایان، فضای کافی کنار سینک برای قرار دادن وسایل شخصی، پریز به تعداد کافی، استفاده از سنگ های گران قیمت که لکه روی آن ها به جا نمی ماند، یک وان دو نفره، فشار آب مناسب برای دوش، شوینده هایی که بویی خیلی زنانه یا خیلی مردانه نداشته نباشند، ژل حمام، صابون (دو عدد)، حوله و دمپایی حوله ای، تعداد زیادی حوله باکیفیت، آینه ای که نور کافی داشته باشد، تعداد کافی گیره لباس برای خشک شدن لباس های خیس. (تهیه کردن این مورد بسیار ساده است در عین حال در هتل ها کمتر دیده می گردد)

خدمات هتل یکی از حیاتی ترین بخش های هتل لوکس است

مهمانان هتل های لوکس دوست دارند شناخته شوند و مورد توجه قرار بگیرند. بهتر است کارکنان هتل، نام مسافران را بدانند و با آن ها احوال پرسی نمایند. مسئول نظافت هتل هیچ وقت نباید وسایل شخصی مسافر را جا به جا کند. حتی چمدان های خالی، کاغذ کادوی پاره، بطری آب که تا نیمه استفاده شده یا حوله خیس. خدمات نظافت شبانه از واجبات است.

در حین نظافت هتل نباید از شوینده های شیمیایی با بوی غلیظ یا مواد مقرون به صرفه قیمت استفاده گردد. این مسئله نه تنها در اتاق ها بلکه در فضاهای عمومی هتل از جمله رستوران هم صادق است.

هتل ها باید حداقل یک سالن غذاخوری مناسب داشته باشند

حتی کوچک ترین هتل ها هم باید یک سالن غذاخوری جداگانه در نظر بگیرند. در حالت ایده آل بهتر است یک سالن دیگر برای صرف نوشیدنی هم وجود داشته باشد. رستوران و کافه باید مجذوب کننده باشند. به علاوه سرویس سفارش غذا و تحویل درب اتاق باید 24 ساعته فعال باشد.

هتل ها باید صبحانه را به برترین شکل در اختیار مهمانان قرار دهند. برخی از هتل های اروپایی هزینه صبحانه را روی قیمت رزرو اتاق قرار می دهند. این صبحانه ها معمولا بوفه آزاد هستند و تنوعی از غذاهای مختلف ارائه می گردد.

هتل های لوکس به تفریح مهمانان فکر می نمایند

هر هتل لوکس باید یک مرکز ورزشی 24 ساعته با تجهیزات حداقل برای ورزش داشته باشد. تجهیزاتی مثل: تردمیل، دوچرخه فضایی، وزنه و زیرانداز ورزشی. با توجه به فضای هتل در صورت امکان استخر داشته باشد.

لابی مجهز به شبکه اینترنت، کاناپه های راحت و نوشیدنی باشد. سرویس خشک شویی لباس، پرستاری کودک، مربی ورزشی و خدماتی که درب اتاق تحویل داده می شوند مدام خدمت رسانی نمایند. برخی از کارکنان هتل های لوکس حتی لباس های شما را از چمدان در می آورند.

هتل لوکس نباید بابت احتیاجات ابتدایی مهمانان پولی دریافت کند

هتل ها باید برخی خدمات را کاملا رایگان در اختیار مسافر قرار بدهند. چون به مقدار کافی از آن ها پول دریافت نموده اند. مثلا بطری آب، قهوه ساز، سرو قهوه در لابی در ساعات ابتدایی روز، اینترنت، مرکز ورزشی، استخر، سونا، آب درمانی، جابجایی در محوطه اطراف هتل و انتقال به نزدیک ترین شهر و تماس تلفنی.

منبع: کجارو / tripsavvy
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1922

به "از هتل لوکس چه انتظاری داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هتل لوکس چه انتظاری داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید