اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک اطلاع داد و گفت: بیشتر حوادثی که از آدینه پانزدهم آذر تاکنون به دلیل بارش برف و باران در استان رخ داده، در محور غربی استان و شهرستان فریدون شهر بوده است.

اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک

از فروشگاه پرنده پارسی دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، داریوش کریمی با بیان اینکه از روز آدینه 15 آذر تا امروز، جمعیت هلال احمر استان اصفهان به 30 حادثه امدادرسانی کرد، اظهار کرد: 2 مورد از این حوادث گرفتار شدن در برف و کولاک، 11 مورد حوادث جاده ای، یک مورد ریزش آوار، 8 مورد حوادث شهری، 1 مورد حادثه صنعتی کارگاهی و 7 مورد خدمات حضوری بود.

وی تعداد کل حادثه دیدگان طی مدت یادشده را 63 نفر اعلام نمود و اضافه کرد: 7 نفر گرفتار برف و کولاک و 32 نفر در جاده ها دچار مشکل شدند، یک نفر به دلیل ریزش آوار، یک نفر در حادثه صنعتی کارگاهی و 8 نفر در حوادث شهری احتیاج به امداد خواهی پیدا کردند. همچنین 14 نفر نیز خدمات حضوری دریافت کردند.

کریمی تعداد کل نجات یافتگان این حوادث را 19 نفر اعلام نمود و گفت: از این تعداد 17 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و دو نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه 36 تیم عملیاتی، 26 دستگاه آمبولانس و 103 نیروی عملیاتی برای امدادرسانی اعزام شدند، اضافه کرد: تنها سه مورد عملیات رهاسازی مصدوم از خودرو داشتیم.

وی بابیان اینکه خوشبختانه حوادث چند روز گذشته به دلیل بارش برف و باران در سطح استان، تلفات جانی نداشت، اعلام نمود: در این مدت جاده های استان به خوبی مدیریت شد و هیچ جاده مسدودی نداشتیم.

کریمی بابیان اینکه بیشتر حوادث جاده ای به دلیل نقص فنی خودروها اتفاق می افتد، گفت: بیشتر خودروها به دلیل مشکل لاستیک ها، موتور و یا بخاری دچار مشکل شده و درخواست امدادخواهی داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان بر لزوم انجام معاینه فنی خودروها پیش از سفر تأکید کرد و اضافه کرد: شهروندان باید علاوه بر کنترل لاستیک ها، موتور، ترمزها و سیستم گرمایشی خودرو، لباس گرم و تغذیه اضطراری همراه داشته باشند تا اگر به دلیل شرایط جوی گرفتار شدند دچار مشکل نشوند.

وی همچنین بر لزوم همراه داشتن داروهای خاص برای بیماران تأکید کرد و اضافه کرد: در پایگاه های هلال احمر داروی تخصصی وجود ندارد و فقط داروهای اورژانسی داریم، بنابراین بیماران خاص باید داروهای خود را با رعایت شرایط نگهداری همراه داشته باشند.

کریمی در انتها از شهروندان خواست شماره 112 را فراموش نکند و گفت: با سیسم کارت یا بدون سیم کارت در هر کجای کشور که تماس بگیرید اپراتورهای هلال احمر جوابگوی شما و آماده امدادرسانی هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 579

به "اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان اضطراری 20 نفر در برف و کولاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید