تور ایتالیا ارزان: ایتالیایی خوش استیل؛ معرفی و نقد طراحی آلفارومئو توناله 2022

به گزارش مجله گوگل ایرانی، قدیم الایام در کشورمان ایران، خودروهای آلفارومئو رقیب ایتالیایی خودروهای ب ام و به حساب می آمدند و افراد خاص با سلیقه خاص خودشان در پی آن بودند، اما در دهه های اخیر ما آلفارومئو را با دو مدل جولیتا و میتو می شناسیم. هرچند که به تعداد محدودی هم نمونه اسپرت 4C به کشور وارد شد، اما بیشتر کلکسیونرها آن را خریدند و به مجموعه خودشان اضافه کردند. این خودروها به سواری راحت و اسپرت، در عین حال هزینه زیاد نگهداری معروف هستند. به طور مثال هزینه تعویض چهار لنت ترمز جولیتا مبلغ ناچیز 12 میلیون تومان خواهد شد.

تور ایتالیا ارزان: ایتالیایی خوش استیل؛ معرفی و نقد طراحی آلفارومئو توناله 2022

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اما از داستان مملکت مان بگذریم، هر زمانی که آلفارومئو تصمیم می گیرد که مدل جدیدی را به بازار معرفی کند، رسانه ها توجه خاصی به آن می نمایند و هیجان خاصی در بازار به وجود می آید و این امر فقط به علت طراحی آن است. کافیست که کار را به ایتالیایی ها بسپارید تا یک شاسی بلند میان رده خیره نماینده را بسازند و تحویل شما بدهند.

توناله محصول شاسی بلند دیگر برند آلفارومئو است که بر اساس یک کانسپت (خودروی مفهومی) به همین نام در سال 2019 معرفی گردید ساخته شده است که تاخیر ورود آن در سال 2020، به خاطر بحران کمبود تراشه های الکترونیک کنترل نماینده سیستم های برقی خودرو بود که به علت همه گیری بیماری کویید 19، ما مجبور شدیم که تا حضور این کوچولوی خوش استایل صبر کنیم. کمی بیش از یک سال پس از نمایش اولیه این خودرو در نمایشگاه، گزارشی از رسانه های ایتالیایی نشان داد که مدل ساب استلویو تحت تغییر Quadrifoglio قرار نخواهد گرفت. همانطور که معین است، ممکن است یک روز بالاتر از سطح تریم گرم Veloce قرار بگیرد.

مدیر محصول جهانی این خودروساز، دانیل تیاگو گوزافام Daniel Tiago Guzzafame، در مصاحبه با مجله استرالیایی Drive.com.au، ارائه مشتقات سریع تر به Tonale را رد نکرد. هنگامی که در مورد منظره یک Quadrifoglio سوال شد، او گفت که این شرکت در حال حاضر چندین جایگزین دارد، هم با پیشرانه کلاسیک موتور بنزینی و هم در دنیای الکتریکی.

با این حال، او اظهار داشت که این اتفاق تنها به شرطی رخ می دهد که عملکرد در سطح اسپرتی مرتبط با لوگوی برند آلفارومئو سازگاری کاملی داشته باشد. اما نمونه تمام الکتریکی در سال 2025 عرضه خواهد شد که احتمالاً بر روی یک کراس اوور با طرح و پلتفرمی متفاوت نسبت به این خودرو خواهد بود.

تصویر آلفارومئو مدل Stelvio Quadrifoglio (2020)

آلفارومئو جزو محدود خودروسازانی است که در این مدت، بخش مهندسی را با بخش طراحی به حد کافی سازگار نموده، و می توان گفت که تا 95% خصوصیات استایلی خودروی کانسپت را در نمونه فراوریی رعایت نموده است. چیزی که ما در مدل های Z4 ب ام و، و Supra تویوتا انتظار داشتیم!

جدیدترین آگهی های آلفارومئو

تفاوت ها فقط در نوع دسته درب های جانبی است و بعلاوه، نوع آینه های جانبی که در نسخه کانسپت دوربین دار است، که به نمونه کلاسیک تغییر پیدا نموده است (به علت اینکه بازار آمریکا به خاطر استانداردهای سخت گیرانه هنوز با دوربین های جانبی موافقت ننموده است). بعلاوه کمی اورهنگ بلند تر در جلو و عقب،و فاصله بین دو محور بیشتر، باعث رانندگی راحت تر و ایمن تر در نمونه فراوریی شده است که تفاوت آن را در تصوایر پایین (قرمز نمونه کانسپت) ملاحظه می کنید.

قبلی 1 از 2 بعدی

این خودرو با طولی برابر با 452.8 سانتیمتر، حدود 15 سانتیمتر کوتاهتر از ب ام و سری X3 است و طول آن را می توان حدوداً با کیا اسپورتیج هم رده بدانیم، اما با ارتفاعی کمتر، پس حدوداً این خودرو یک SUV کوچک به شمار میرود که به طور حتم مورد توجه بانوان نیز قرارخواهد گرفت.

از نظر طراحی و استایل، ما با خودرویی روبه رو هستیم که سعی داشته علاوه بر اینکه از خطوط ساده و روان در بدنه استفاده کند، همچنان خصوصیات استایلی یک آلفارومئو را در خود نگه دارد و چراغ هایی 6 گانه با دیلایت های موجی شکل در جلو، برجستگی های ملایم روی درپوش موتور، و شولدر لاینی که به خوبی حس پویایی و سیالی را به بیننده انتقال می دهد، طرحی را ارائه نموده است که به راحتی می توان عمر این استایل را در ده سال آینده همچنان تازه و فِرِش بدانیم. در دنیایی که کراس اوورها و SUVها با برجستگی ها و فرورفتگی های اغراق آمیز مد شده است، سادگی استایل این آلفا در کنار مثلاً یک تویوتا RAV 4 می تواند زیباتر نمود داشته باشد و نشانگر تفکر زیبایی در سادگی انتخاب شماست.

در نمای عقب هم، سه خط افست شده کنار هم، که کاملاً با چراغ های دیلایت جلو هماهنگی دارد، یادآورنده اثر نور چراغ های عقب در عکس هایی است که با سرعت B شاتر دوربین عکاسی در شب از چراغ های خودروی در حال حرکت گرفته شده است و با توجه به بَج و لوگوی آلفارومئو، که به طرز خاصی در وسط خودرو به آن تاکید شده است، بسیار متمایز از نمونه های موجود در بازار نمود دارد. این ترکیب با دیفیوزر بلندی که دربرگیرنده جای پلاک و خروجی های اگزوز دوگانه با فرمی پیچیده بوده، بعلاوه شیشه عقب که به طور کلی حالتی بیضی شکل دارد، به خوبی نمایانگر ژن آلفای آن است.

در مورد موتور و پیشرانه این خودرو باید شرح داد که قرار است با دو پیشرانه در ابتدای سال 2023 عرضه گردد، گونه نخست که اولین خودروی هایبریدی آلفارومئو نیز به شمار میرود، با یک پیشرانه توربوشارژ 1.3 لیتری، توانایی فراوری 180 اسب بخار را دارد که به مدد یک موتور الکتریکی 121 اسب بخاری که اختصاصاً نیروی خود را بر روی چرخ های عقب اعمال می نماید، در مجموع توانایی فراوری 272 اسب بخار را خواهد داشت که برای این خودرو در این ابعاد کاملاً کافی است.

این نیرو با یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته بر روی چهار چرخ خودرو اعمال می گردد. بعلاوه در حالت تمام الکتریکی، این خودروی توانایی طی مسیری معادل 48 کیلومتر را با توان 121 اسب دارد که کاملاً مناسب گردش های شهری روزانه و رفت و آمد های بین منزل و محل کار است.

گزینه دوم کمی سنتی تر است، به عبارتی یک چهار سیلندر 2.0 لیتری خطی است که به وسیله یک توربوشارژ 256 اسب بخار را فراوری می نماید، منتهی بجای گیربکس 6 سرعته در نمونه قبلی، از یک گیربکس 9 سرعته برای انتقال نیرو بر روی زمین استفاده می نماید.

فضای داخلی این خودرو نسبت به نمونه کانسپت بیشترین تغییر را داشته است، اما همچنان زیبا، با حس ظرافت های ایتالیایی است که به یک نمایشگر 12.3 اینچی مجهز بوده که توانایی اتصال به سیستم عامل های اندروید و iOS را دارد و بعلاوه مجهز به سیستم شارژ بدون سیم موبایل نیز است. این خودرو قرار است با قیمت پایه 38 هزار دلار در ابتدای سال میلادی 2023 عرضه گردد.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/Alfa-Tonale.mp4

خرید و فروش و قیمت انواع آلفارومئو

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2068

به "تور ایتالیا ارزان: ایتالیایی خوش استیل؛ معرفی و نقد طراحی آلفارومئو توناله 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: ایتالیایی خوش استیل؛ معرفی و نقد طراحی آلفارومئو توناله 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید