سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، عصر ایران نوشت: تست و آنالیز KMC J7 به عنوان سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد.

سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد!

چهارم مرداد سال گذشته بود که شرکت کرمان موتور خودرو سدان KMC J7 را رسما در هتل استقلال تهران معرفی کرد و آذر همان سال نیز اولین سری از این خودرو تحویل خریداران شد. حال پس از مدتی از عرضه این خودرو به بازار فرصتی دست داد تا با این چینی خوش قیافه ملاقاتی داشته و آن را مورد تست و آنالیز قرار دهیم.

به گزارش عصر ایران، KMC J7 در واقع SEHOL A5 PLUS چینی است. سی هاو یکی از برندهای جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می گردد که در واقع حاصل همکاری سئات، جک و فولکس واگن است. این برند به وسیله چینی ها سی هاو تلفظ می گردد.

جدیدترین محصول کرمان موتور را باید تنها خودرو لیفت بک (مانند زانتیا) حال حاضر بر روی خط فراوری دانست. چهره کی ام سی J7 متفاوت و مجذوب کننده است و باعث می گردد تا در خیابان به راحتی جلب توجه کند.

ابعاد خودرو

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4780 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1492 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محورهای آن برابر با 2770 میلیمتر است که همین نکته باعث می گردد سرنشین های عقب با جای پای کافی روبرو باشند. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1485 کیلوگرم است.

طراحی ظاهری

در طراحی KMC J7 سعی شده از ترندهای روز بیشترین استفاده ممکن به عمل بیاید. به عنوان مثال، چراغ های جلو با طرحی خشمگین و زیبا به وسیله یک نوار ال ای دی باریک که از بالای جلوپنجره عبور می نماید به یکدیگر وصل شده اند. جلو پنجره و ورودی هوای روی سپر، گرافیک عمودی دارند و گرافیک داخلی چراغ ها نیز زیباست.

در نمای بغل با رینگ های 18 اینچی مشکی روبرو هستید. یک نوار کرومی با گذر از زیر پنجره های کناری امتداد یافته و به شیشه های عقب متصل می گردد که این امر تداعی کننده بعضی از محصولات کیا مانند اوپتیما است.

در نمای عقب خودرو شاهد چراغ هایی به هم پیوسته و گرافیک کاملاً به روز هستیم. در دو طرف سپر مه شکن های عمودی طراحی شده و یکپارچه بودن در صندوق و شیشه عقب هم حالت زیبایی را پدید آورده است.

نمای داخلی

در داخل کابین کی ام سی KMC J7 در عین حال که با سادگی همراه است هارمونی زیبایی نیز مشاهده می گردد. نمایشگر 10.4 اینچی بزرگی که در مرکز کنسول جانمایی شده بیشتر تنظیمات خودرو را در خود جای داده است. این سبک طراحی داخلی داشبورد چند وقتی است که ترند شده و با این که از لحاظ ارگونومی دارای ضعف هایی هست، ولی به دلیل این که امکانات زیادی را در فضایی کوچک مانیتور جلو گرد هم می آورد، کارآمد است.

اهرم تعویض دنده الکترونیکی، نشانگرهای پشت فرمان دیجیتال و ترمز پارک برقی از سایر مواردی است که حس و حال آینده نگرانه خودرو را به نمایش می گذارند. طراحی غربیلک فرمان هم متفاوت و جالب به نظر می رسد. کیفیت متریال مورد استفاده در داشبورد و فضای داخلی خودرو هم مناسب بوده و به نظر می رسد نسبت به محصولات قدیمی تر جک پیشرفت محسوسی یافته است.

صندلی های راننده KMC J7 حالتی اسپرت و مجذوب کننده دارد، اما نکته منفی آن این است که فقط قسمت ردیف پایین آن دارای تنظیم برقی است و برای حرکت پشت کمر باید به وسیله اهرم دستی اقدام کنید. بعلاوه صندلی ردیف جلو سمت سرنشین هم کاملا دستی تنظیم می گردد که این موارد برای خودرویی در این رنج قیمتی نکته منفی محسوب می گردد.

موتور و گیربکس

ممکن است با مشاهده حجم موتور KMC J7 کمی ناامید شده و آن را شبیه دیگر خودروهای چینی 1.5 لیتری موجود در بازار بدانید، اما باید بگوئیم که این موتور در شتاب واقعا راضی کننده عمل می نماید.

سدان KMC J7 به موتور 1.5 لیتری توربو TGDi مجهز است که 172 اسب بخار را با گشتاور 280 نیوتن متر فراوری می نماید. این خودرو به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه (WDCT) مجهز است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 8 ثانیه می باشد. البته با توجه به بنزین مورد استفاده در ایران این عدد را باید متغییر دانست.

از سایر مشخصات فنی این خودرو نیر می توان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی در عقب و بعلاوه ترمزهای 4 چرخ دیسکی از نوع خنک شونده، سقف پانوراما، کی لس استارتر، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سنسور نور، سنسور باران، چراغ بدرقه و خوش آمد گویی، چراغ های جلو و عقب LED، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کول باکس، درایو مود، صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی، سیستم مالتی مدیا با 8 بلندگو، نمایشگر 10.4 اینچی و کلیدهای کنترلی از روی فرمان، کروز کنترل، شارژر وایرلس موبایل، صندوق عقب برقی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در 3 حالت کامفورت - استاندارد - اسپرت، نورپردازی داخل کابین با قابلیت تغییر رنگ، دوربین 360 درجه و ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره نمود.

تجربه رانندگی

با توجه به نوع صندلی ها، استایل خودرو و در قرار گرفتن در گودی پس از نشستن در کابین KMC J7 حس اینکه سوار یک خودرو اسپرت شده اید کاملا وجود دارد. به وسیله استارت دکمه ای خودرو را روشن نموده و اهرم دسته دنده را در حالت D قرار می دهیم. حرکت اولیه خودرو با توجه به اینکه باید کمی صبر کنید تا سیستم توربو شارژ وارد مدار گردد در ابتدا کمی نماید است، اما در ادامه با شتاب بسیار عالی روبرو می شوید که حس خوبی را به راننده منتقل می نماید. تعویض دنده ها به خوبی انجام می گردد. خودرو نیز کاملا حس چسپندگی به زمین را دارد و بنابراین در هنگام عبور از پیچ ها به لطف سیستم های پایداری الکترونیکی به هیچ عنوان حس ناامنی و نا پایداری را تجربه نخواهید کرد.

گیربگس KMC J7 در هنگام رانندگی و حتی فشار آوردن به خودرو برای شتاب بیشتر به خوبی در حال اجرا وظیفه است هر چند که در هنگامی که می خواهید از دنده عقب بهره ببرید کمی خنگ و با تاخیر عمل می نماید.

داخل کابین KMC J7 در هنگام حرکت کاملا بی صدا است و در عبور از ناهمواری های خیابان هم به لطف سیستم تعلیق مناسب ضربه ها به سرنشینان منتقل نمی گردد. با توجه به نورپردازی داخلی خودرو در هنگان شب کابین زیبایی را تجربه می کنید و البته با توجه اینکه تم داخل صفحه کلاستر خودرو یا همان صفحه کیلومتر شمار امکان تغییر دارد، راننده می تواند با توجه به سلیقه خود هر کدام را انتخاب کند.

با استفاده از دکمه مد رانندگی امکان تغییر رانندگی از اکونومی به اسپرت وجود دارد پس اگر خواستار رانندگی پرشتاب تر هستید می توانید با استفاده از این دکمه ظریب تعویض دنده را افرایش داده و بیشتر از شتاب خودرو لذت ببرید. به وسیله مانیتور وسط خودرو امکان تنظیم مقدار نرمی فرمان به سلیقه راننده وجود دارد که با استفاده از این آپشن می توانید با توجه به سبک رانندگی خود آن را تنظیم کنید.

ترمزهای خوبی در زمان تست به خوبی از پس متوقف کردن خودرو برآمده و در زمینه ایمنی نیز با وجود 6 کسیه هوا می توان نمره مناسبی به آن داد.

با توجه به اینکه بیشتر افراد عادت به بستن کمربند ایمنی ردیف عقب خصوصا در تردد شهری ندارند، اما باید بدانید که در KMC J7 تمامی صندلی های ردیف عقب دارای سنسور کمربند ایمنی هستند و در صورتیکه کمربندهای عقب در زمانیکه سرنشین در آن وجود دارد بسته نگردد دائما با آلارم باز بودن کمربند روبرو خواهید بود.

نتیجه گیری

در مجموع می توان گفت KMC J7 با توجه به رقبای داخلی خود، امکانات و ظاهر اسپرت خودروی مناسب و تند و تیز است که اگر تب شاسی بلند سواری نداشته و خواستار سوار شدن بر یک محصول سدان صفر کیلومتر باشید می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. هرچند که با بودجه این خرید این خودرو می توان محصولات ژاپنی و یا کره ایی کار نموده هم خریداری کرد، اما افرادی که فقط خواستار سوار شدن بر خودرو صفر کیلومتر باشند با توجه به شرایط بازار این روزهای کشور می توانند به خرید KMC J7 هم بیندیشید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2229

به "سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان اسپرت بازار ایران در مدت 2 روز نقاط ضعف و قوت خودرو را نشان داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید