ایران رئیس شورای سران اپسکو می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، نهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه با حضور روسای سازمان های فضایی و نمایندگان رسمی هشت کشور عضو این سازمان شامل جمهوری اسلامی ایران، چین، بنگلادش، پاکستان، مغولستان، پرو، تایلند و ترکیه در شهر پکن کشور چین برگزار گردید.

ایران رئیس شورای سران اپسکو می گردد

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، این اجلاس سه روزه توسط رئیس سازمان فضایی جمهوری خلق چین شو داژه بعنوان رئیس شورای سران اپسکو افتتاح و در ادامه توسط محسن بهرامی -رییس سازمان فضایی ایران- مدیریت شد.

پس از افتتاح اجلاس نقطه نظرات نمایندگان کشورهای عضو قرائت و همچنین لی شینجون -دبیرکل موقت اپسکو- به ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله گذشته اپسکو پرداخت.

سپس عضویت کشور مکزیک به عنوان عضو ناظر در اپسکو توسط اعضا تائید و با حضور سفیر مکزیک در کشور چین این کشور رسماً به عضویت اپسکو در آمد.

برنامه های جاری اپسکو در حوزه های مختلف علوم فضایی، کاربردهای فناوری فضایی، توسعه فناوری و آموزش آنالیز و ارزیابی شد و سپس برنامه های آینده و بودجه سال 2 16 میلادی آن سازمان در حوزه های یاد شده به اتفاق آراء مورد تصویب اعضا نهاده شد.

از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده، انتخاب دبیر کل جدید اپسکو بود. طی رأی گیری اجرا شده لی شینجون از کشور چین برای 3 سال مسئولیت دبیر کلی اپسکو را بر عهده گرفت.

در روز پایانی اجلاس ایران رسماً به مدت 2 سال ریاست دوره ای شورای سران اپسکو که مهمترین رکن این سازمان است را عهده دار خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 541

به "ایران رئیس شورای سران اپسکو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رئیس شورای سران اپسکو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید