ایمپلنت پلاتینیومی اختلالات شنوایی را درمان می نماید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، بسیاری از ایمپلنت های شنوایی برای افرادی که گوش داخلی آنها دچار مشکل شده یا دچار اختلالات شنوایی هستند، مناسب نیست.

ایمپلنت پلاتینیومی اختلالات شنوایی را درمان می نماید

اما این روند به زودی تغییر می نماید. محققان ایمپلنتی ابداع نموده اند که به طور موثر با آسیب به گوش داخلی مقابله می نماید. در این ایمپلنت از الکترودهای مقاوم و ایمن پلاتینیومی استفاده شده است. پلاتین به کاررفته در این ایمپلنت انعطاف پذیر است.

این الکترودها با سیلیکون پوشیده می شوند و قابلیت رسانایی بالایی دارند اما می توانند به راحتی به ساقه های شنیداری مغز بچسبند و در مقایسه با ایمپلنت های معمول تعداد بیشتری سیگنال هدفمند ارسال نمایند.

دانشمندان این ایمپلنت را به طور موفقیت آمیز روی موش ها آزمایش نموده اند.

همچنین آنها به تازگی نسخه ای از آن را برای انسان ابداع نموده اند که می توان با یاری جراحی در گوش فرد قرار داد. البته قبل از آزمایش این ایمپلنت در انسان باید آزمایش های بیشتری روی آن انجام گردد.

در صورتی که همه چیز بدون هیچ مسئله ای انجام گردد، چنین ایمپلنتی می تواند شنوایی بیمارانی را احیا کند که در درک اصوات با مشکلاتی روبرو هستند. این ایمپلنت علاوه بر مغز در نخاع نیز کاربرد دارد و پزشکان می توانند با یاری آن فعالیت های عصبی را ثبت یا تحریک نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 455

به "ایمپلنت پلاتینیومی اختلالات شنوایی را درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت پلاتینیومی اختلالات شنوایی را درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید