بایدن بر مدرن سازی و تشکیل ائتلاف علیه چین تاکید نمود

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به دنبال بمب گذاری روز کریسمس در شهر نشویل ایالت تنسی، رئیس جمهوری منتخب آمریکا سه شنبه با قدردانی از ماموران و امدادگرانی که پس از این انفجار یاری رسانی کردند، بر لزوم ادامه آمادگی و هوشیاری تاکید نمود.

بایدن بر مدرن سازی و تشکیل ائتلاف علیه چین تاکید نمود

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: این بمبگذاری تلنگری بود از قدرت مخربی که فرد یا گروه کوچکی می تواند به دست آورد و اکنون ادامه آمادگی و هوشیاری در سراسر این کشور ضرورت دارد.

بایدن همچنین از افسران پلیس و نیروهای آتش نشان که منطقه حادثه دیده را تخلیه کردند و امدادگرانی که وارد صحنه شدند و به مردم یاری رسانی کردند، قدردانی کرد. او همچنین گفت: می دانم دل های همه آمریکایی ها با مردم نشویل است که اکنون برای بازسازی و بهبودی از این حادثه کوشش می نمایند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین دوشنبه بر لزوم مدرنیزه شدن نیروهای ارتش آمریکا برای مقابله با حملات در فضای سایبری به دنبال عملیات هکری عظیم علیه چندین نهاد دولتی که اوایل همین ماه فاش شد، تاکید نمود.

بایدن گفت: باید بتوانیم در روبروه با رشد تهدیدات در حوزه های جدیدی مانند فضای سایبری، شرایط دفاعی خودمان را با نوآوری و آنالیز دوباره تقویت کنیم.

او با اشاره به لزوم رسیدگی به چالش هایی از جانب روسیه و چین گفت: مدرن سازی اولویت های دفاعی خودمان به منظور ایجاد بازدارندگی بهتر در آینده، به جای ادامه دادن به سرمایه گذاری بیش از حد در سیستم هایی که برای کنترل تهدیدات در گذشته ایجاد شدند، ضرورت دارد.

بایدن به طور ویژه به عملیات هکری اخیر علیه شرکت فناوری سولارویندز اشاره نموده و خواهان تغییراتی در کوشش های دفاع ملی شد. این عملیات به هکرهای روس نسبت داده می گردد، ادعایی که روسیه آن را قویا رد می نماید.

او گفت: ما همچنان در حال کشف ابعاد هک سولارویندز و نقاط آسیب پذیری هستیم که فاش می گردد. همانطور که قبلا گفتم، این حمله یک خطر عظیم برای امنیت ملی ماست. ما باید شکافی که بین قابلیت های کنونی ما و قابلیت هایی که برای بازدارندگی بهتر، شناسایی، خنثی سازی و واکنش به این نوع نفوذها در آینده احتیاج است، پر کنیم.

بایدن در این کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با چالش های کلیدی بالقوه که دولت بعدی احتمالا با آنها روبرو می گردد، گفت ضرورت دارد که واشنگتن ائتلافی از کشورهای همفکر برای مقابله با پکن تشکیل دهد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: در شرایطی که ما کوشش داریم تا دولت چین را بابت سوءرفتارهای تجاری، فناوری، حقوق بشری و دیگر مواردش جوابگو کنیم، موضع ما زمانی قوی تر می گردد که ما ائتلافی از شرکای همفکر و متحدانی ایجاد کنیم که با ما در دفاع از منافع مشترک و ارزش های مشترکمان نقطه مشترک دارند. شریک شدن با دیگر دموکراسی ها در برابر چین دو برابر فشار مالی آمریکا بر پکن تاثیرگذار خواهد بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1384

به "بایدن بر مدرن سازی و تشکیل ائتلاف علیه چین تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن بر مدرن سازی و تشکیل ائتلاف علیه چین تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید