تصاویری از مراحل پیوند صورت 16

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرگزاری مهر: ریچارد لی نوریس که در یک حادثه شلیک گلوله در سال 1997 مجروح شد، اکنون با انجام عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال به راحتی می تواند بدون نگرانی از نگاه های خیره مردم در خیابانها قدم بزند.

تصاویری از مراحل پیوند صورت 16

ریچارد لی نوریس قربانی 37 ساله حادثه شلیک گلوله سال 1997 ، در وسیع ترین عمل جراحی پیوند صورت پس از 15 سال اکنون نه تنها ظاهر صورت بلکه حس بویایی خود را هم باز پس گرفته است.

نوریس در سال 1997 به طور اتفاقی به صورت خود شلیک کرد، حادثه ای که منجر به از دست دادن بینی و قسمت اعظم لبهای خود شد. درحالی که وی جراحی های متنوعی را برای نجات جانش از سرگذراند اما ظاهر وی به صورت وحشتناکی دگرگون شده بود.

پزشکان و جراحان جراحیهای متعددی را برای بازسازی استخوان فک و دیگر قسمتهای صورتش انجام دادند وی اخیرا هم در یک جراحی وسیع پیوند صورت شرکت کرد.

آخرین تصویر نوریس پس از بهبودی عمل جراحی در سمت راست

پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در 19 تا 20 مارس در یک عمل جراحی 36 ساعته وسیع ترین عمل پیوند کامل صورت تا به حال شامل دو فک، دندان ها و زبان را بر روی او انجام دادند.

جراح ارشد پلاستیک، ادواردو رودریگز که سرپرست این تیم جراحی بود، گفت: این پیوند شامل همه بافت های صورتی از پوست سر تا گردن، به همراه عضلات زیرین برای ایجاد حالات چهره و اعصاب حسی و حرکتی برای بازیابی حس و حرکت بود. هدف بازگرداندن کارکرد صورت و هم ایجاد یک ظاهر خوشایند در بیمار بود.

وی سرپرست تیمی متشکل از 100 نفر از پزشکان، محققین و افراد مختلف بوده که در این عمل جراحی سهیم بوده اند.

ریچارد لی نوریس در یک برنامه تلویزیونی گفت: اکنون می توانم به راحتی در خیابان قدم بزنم بدون این که نگران نگاه خیره عابران باشند. دوستانم در زندگی خود پیشرفت نموده اند، خانواده تشکیل داده و شغلی دارند، اکنون پس از 15 سال انزوا من هم می توانم به زندگی جدیدی که به من بازگردانده شده ادامه دهم.

تصاویری از مراحل بهبودی صورت نوریس، به همراه ظاهر اولیه صورت وی پیش از شلیک گلوله

این عمل جراحی با هزینه اقتصادی دفتر تحقیقات نیروی دریایی در آمریکا صورت گرفته است و محققان گفتند که روزی این تکنیک ممکن است مورد استفاده برای سربازانی باشد که در جنگ زخمی شده اند.

نوریس 15 سال را در انزوا گذرانده بود، وی از ماسک صورت استفاده می کرد و تنها در شب ها به خرید می رفت تا از نگاه خیره دیگران دوری کند.

این بیست و سومین جراحی پیوند صورتی است که در دنیا انجام می گردد اما به خاطر پیوند کامل صورت، دندان ها، زبان و فک ها کامل ترین جراحی پیوند صورت به تعداد می آید که تا کنون صورت گرفته است.

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1716

به "تصاویری از مراحل پیوند صورت 16" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از مراحل پیوند صورت 16"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید