راهنمای سفر به اکوادور

به گزارش مجله گوگل ایرانی، راهنمای سفر به اکوادور و هر آنچه راجع به آن باید بدانید | Travel Guide To Ecuador

اکوادور کشور شگفت انگیزی است که در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. این کشور یکی از مجذوب کننده ترین کشورهای این منطقه است و دارای مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری و بعلاوه چشم انداز های طبیعی دیدنی بی نظیر می باشد، به طوری که چه با گشت و گذار در کلیساهای نفیس کیتو، مرکز کشور و چه با قایق سواری در رودخانه آمازون، خاطرات خوبی در ذهنتان باقی خواهد ماند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به اکوادور خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اکوادور همراهی کنید.

راهنمای سفر به اکوادور

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | مراکز خرید | راهنمای سفارت اکوادور | بایدها و نبایدها در اکوادور

موقعیت جغرافیایی اکوادور

کشور اکوادور از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است و در شرق و جنوب با پرو و از شمال با کشور کلمبیا نیز همسایه است. بعلاوه در این کشور جزایر گالاپاگوس هم در غرب آن واقع هستند. مساحت کلی اکوادور حدود 272 هزار کیلومترمربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده حدود 16 میلیون نفر بوده است.

مختصری از تاریخ اکوادور

ابتدا امپراتوری اینکا در این سرزمین سکونت یافتند. به علت داشتن جنگ ها و ازدواج با ملل های مختلف این کشور بخشی از قلمروی امپراتوری اینکاها شد. اکوادور که درشروع با کلمبیا و نروژ و ونزوئلا فدراسیونی را تشکیل می داد، در 1830 به استقلال کامل رسید. در طی قرن نوزدهم مبارزه میان لیبرال ها و مبارزه کاران ادامه داشت. از 1895 دوره های مدیدی از حکومت نظامیان وجود داشت ولی از 1978 قدرت در دست دولت های دموکراتیک و منتخب مردم بوده است. روابط با کشور همسایه پرو برای مدت درازی پر تنش بوده است. در 1941 جنگ درگرفت و اکوادور بیشتر سرزمین های آمازونی خود را از دست داد و در سال 1981 زد و خوردهای بسیاری در مرزهای این کشور به وجود آمد.

اطلاعات کلی کشور اکوادور

هزینه اقامت در اکوادور

به منظور اقامت در کشور اکوادور با در نظر گرفتن اینکه در کدام یک از شهرهای آن می خواهید اقامت داشته باشید اقامت شما می تواند متفاوت باشد. این تفاوت علتش این است که شهر کیتو اکوادور به این علت که شهری تاریخی است شما می بایست که در هتل هایی که در این شهر وجود دارد نیز اقامت داشته باشید اما اگر می خواهید که شهر مورد نظر شما برای سفر کوآنکا باشد با توجه به این که طبیعت زیبای دارد گردشگران ماجراجوی زیادی هستند که ترجیح می دهند در طبیعت زیبا آن اقامت داشته باشند. اما هتل های مناسبی هم در این شهر وجود دارد که می توانید بنابر بودجه و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به اکوادور همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در اکوادور

در ادامه راهنمای سفر به اکوادور به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 3.50 دلار آمریکا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 25 دلار آمریکا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در اکوادور به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 6 دلار آمریکا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.48 دلار آمریکا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 2.13 دلار آمریکا بپردازید.

هزینه حمل و نقل در اکوادور

هزینه بلیط تک سفره 0.25 دلار آمریکا

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 12 دلار آمریکا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 1.50 دلار آمریکا و به ازای هر یک کیلومتر 1.25 دلار آمریکا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 10 دلار آمریکا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 0.46 دلار آمریکا

شهر های اکوادور

  • شهر گوایاکیل | Guayaquil

شهر گوایاکیل بزرگترین شهر کشور اکوادور است که یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای اکوادور است و بعلاوه مرکز تجاری آن هم به شمار می رود. جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری در این شهر وجود دارد که می تواند شما را مجذوب خود کند تا از سفرتان رضایت کافی را داشته باشید. پارک های زیبا، جنگل های حفاظت شده، موزه ها، قلعه های متعدد در کنار رستوران ها و مراکز خرید بزرگ و بین المللی از جمله جاذبه های این منطقه زیبا به شمار می رود.

  • شهر کیتو | Quito

دیگر شهر این کشور کیتو است که مرکز اکوادور هم می باشد. این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر دنیا در کنار شهر کراکف لهستان در سال 1978 اولین شهرهایی بودند که توانستند در فهرست آثار سازمان یونسکو به ثبت برسند. کیتو دارای 130 ساختمان بزرگ قدیمی، 500 ساختمان میراث فرهنگی، 17 کاخ و همینطور 53 موزه است که همه این آثار نشان دهنده تاریخی بودن آن می باشد. چهره این بخش تاریخی شهر با بیش از 481 سال قدمت هیچ تغییری نکرده و برترین حفاظت از آنها اجرا شده است.

  • کوئنکا | Cuenca

کوئنکا، مرکز استان آزوی، برای بسیاری از ساختمان های قدیمی خود مربوط به دوره استعماری معروف است و سومین شهر بزرگ اکوادور است. یک نمونه کلاسیک از شهر رنسانس برنامه ریزی شده در آمریکا، شهر کوئنکا است و ویژگی های معماری زیادی با شهر قدیمی کیتو دارد. با این تفاوت که در این شهر شما، خیابان های باریک و سنگ فرش شده، خانه های تراس دار با حیاط های اندرونی و کلیساهای سفید، بدون هیچ گونه آلودگی، سر و صدا و شلوغی مرکز را مشاهده خواهید کرد. این شهر، شهر محبوب آمریکایی های بازنشسته است و برای جشنواره های رنگارنگش در ماه های ژانویه و نوامبر شناخته می گردد. بزرگترین ویرانه های اینکاها در کشور اکوادور در نزدیکی مزرعه کانار واقع شده است. کلیسای جامع نو هم با نمای مرمر سفید خود در این شهر واقع شده است.

  • بانوس | Baños

شهر کوچک بانوس د آگوا (Baños de Agua با توجه به محیط دوست داشتنی و چشمه های آب گرم، یکی از جاذبه های گردشگری اکوادور است. در حاشیه غربی حوضه آمازون، بانوس در میان جنگل های متراکم گرمسیری قرار گرفته و از امکانات متعدد سرگرمیی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان برخوردار می باشد. اما کشش بزرگ این منطقه، چشمه های آب گرم و غنی از مواد معدنی و آبشارهای فراوان آن است. بعضی از آنها از سمت شهر، به وسیله یک سری از مسیرهای سرگرم نماینده شامل پل های طنابی با نمایشی باور نکردنی ارتفاع و سقوط و استخر های عمیق خود به این منطقه ها میرسد.

از شهرهای مهم اکوادور می توان به کوانکا، آمباتو، پوئرتو ویه خو، اسمرالداس و ریوبامبو اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری در اکوادور

  • ناریز دل دیابلو (بینی شیطان)

بازدید از ناریز دل دیابلو (بینی شیطان) زیبا، یکی از جاذبه های گردشگری اکوادور، باید بر روی فهرست جاذبه های تماشای هر کسی باشد. این که شما علاقمند به سفر با قطار هستید یا نه، باید بدانید که سفر به این قسمت از کوه های آند در نزدیکی شهر آلائوسی (Alausi) آن هم بر روی یکی از راه آهن های عالی بازسازی شده کشور، که بخشی از سیستم شبکه راه آهن در سراسر کشور اکوادور است، یکی از تماشای ترین تجربه های سفرتان میتواند باشد.

  • موزه پوماپونگو | Pumapungo Museo

کشور اکوادور با توجه به قدمت طولانی که دارا می باشد موزه های زیادی را در خود جای داده است. موزه پوماپونگو یکی از همین موزه هایی است که می توانید صبحتان با بازدید از آن شروع کنید. موزه مردم شناسی پوماپونگو مکانی است که شما می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم اهالی این کشور آشنا شوید.

آدرس: Calle Larga، Cuenca، Ecuador

  • پارک ملی ال کاجاس | El Cajas National Park

پارکی مجذوب نماینده و تماشای به نام ال کاجاس در کشور اکوادور واقع شده است که محلی مناسب برای پیاده روی و سرگرمی در این کشور می باشد. برای دسترسی به آن هم می توانید از اتوبوس بهره ببرید. نیمکت های متعددی در این پارک به همراه آلاچیقی زیبا تعبیه شده اند که برای شما این امکان را فراهم می نمایند تا بتوانید ضمن پیاده روی استراحتی کوتاه نیز داشته باشید. برای تماشا تمامی قسمت های پارک شاید بهتر باشد از راهنما بهره بگیرید.

آدرس: E582، Ecuador

  • بنای باستانی کتدرال نو | (New Cathedral (Catedral de la Immaculada

یکی از برترین مکان هایی که می توانید از آن به عنوان سوژه برترین عکس های خود استفاده بنای باستانی کتدرال نو است که با پله های مرتفعی که دارد می توانید به اوج آسمان های در این شهر بروید. درهایی با بنای زیبا و طرح و نقوش های زیبا در اطراف این بنا واقع شده است.

آدرس: Calle Sta. Ana، Cuenca، Ecuador

  • رودخانه ریو تومه بامبا | Rio Tomebamba

اگر اهل پیاده روی های طولانی هستید مکانی عالی برای این عادتتان در کنار رودخانه ریو تومه بامبا است. در این منطقه می توانید از شلوغی ها و ترافیکی که در شهر وجود دارد خلاص شوید و چند ساعتی را در هوای آزاد راه بروید و آرامش بدست بیاورید. این رودخانه مکانی زیبا و فراموش نشدنی است که امکان غذاخوردن و گردش در هوای آزاد را فراهم می نماید . درختهای کهنسال فراوانی هم در حاشیه آن دیده می شوند.

آدرس: Pucacocha، Cuenca، Ecuador

  • باغ اکوآگنرا | Ecuagenera - Orchids from Ecuador

باغی پر از گیاهان و گل های نادر و کم یاب به نام باغ اکوآگنرا در کشور اکوادور وجود دارد که فضایی بسیار تماشای و مجذوب نماینده برای نقاشی و عکاسی دارا می باشد.

آدرس: Unnamed Road، Ecuador

  • کلیسای جامع عیسی | Iglesia de La Compania de Jesus

کلیسایی شناخته شده به نام کلیسای جامع عیسی در شهر کیتو واقع است که به علت معماری زیبایی که دارد بسیار در دنیا مشهور شده است. یکی از مهمترین آثار معماری باروک اسپانیا در آمریکای جنوبی است، ساخت این بنای زیبا به سال 1605 برمی گردد که چهار سبک معماری در بنای آن دیده می گردد و در نهایت سبک نئوکلاسیک را به تصویر می کشد.

آدرس: Sebastián de Benalcázar، Quito 170401، Ecuador

  • کلیسای وحدت ملی | Basilica del Voto Nacional

دیگر کلیسایی که در مرکز تاریخی شهر کیتو واقع شده است کلیسای وحدت ملی است که یک کلیسای کاتولیک رومی نیز می باشد. این کلیسا بزرگترین کلیسای نوگوتیک است که در آمریکا واقع شده است و تاریخ ساخت آن به سال 1887 بر می گردد و هنوز هم به طور کامل به اتمام نرسیده است.

آدرس: García Moreno، Quito EC170130، Ecuador

  • پارک ال اجیدو | Parque El Ejido

از جمله جاذبه های شهر کیتو، پارک ال اجیدو است که در مرکز قدیمی این شهر در اکوادور واقع شده است. ال اجیدو در واقع سومین پارک بزرگی است که در اکوادور واقع شده است و بعلاوه آخر هفته های در این پارک نمایشگاه هایی از صنایع دستی برگزار می گردد.

آدرس: Avenida 6 de Diciembre، Quito 170136، Ecuador

مراکز خرید کشور اکوادور

  • مرکز خرید دل ریو | Mall Del Rio

آدرس: Mall del Rio، Avenida Felipe II، Cuenca، Ecuador

  • بازار محلی پلازا سیویسا | Plaza Civica

آدرس:Mariano Cueva 9-69، Cuenca، Ecuador

  • گالریا اکوادور | Galeria Ecuador

آدرس: Reina Victoria، Quito 170143، Ecuador

راهنمای سفارت اکوادور

ایرانیان به منظور رفتن به کشور اکوادور همچون ترکیه تا مدت 3 ماه نیازی به دریافت ویزا ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای این کشور می توانید به سفارت آن در این تهران مراجعه کنید.

  • سفارت اکوادور در تهران

تلفن: 02122054382

آدرس: زعفرانیه، خیابان ملکی، خیابان قائم، شماره 18

جشنواره های کشور اکوادور

  • جشنواره فیلم زیرو لاتیتود
  • جشنواره عکاسی خبرنگاری دنیای
  • جشنواره دنیای موسیقی جاز کیتو
  • جشنواره مسابقات پایکوبی بین فرهنگ های مختلف
  • جشنواره نمایشگاه هنر معاصر
  • جشنواره بین المللی مستقل موسیقی کویتو فست

بایدها و نبایدها در کشور اکوادور

  • توجه داشته باشید که حواستان به طور کامل به وسایل و مدارکتان باشد تا در امکان شلوغ آنها را گم نکنید.
  • اکوادور برای پیاده روی و صعود فرصت های عالی دارد اما متاسفانه آدم ربایی در این منطقه ها بسیار دیده شده است. هرگز تنها دست به این کارها نزنید و حتما گروهی برنامه های گردشی فراهم کنید.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب نیست و حتما باید از آب های معدنی موجود در فروشگاه ها بخرید.
  • قبل از سفر واکسیناسیون تب زرد و تیفوئید را نباید فراموش کنید.
  • در منطقه ها ساحلی نیز بیماری مالاریا رایج است حتما قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1977

به "راهنمای سفر به اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید