تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن به خشونت کشیده شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، هزاران تن از فعالان محیط زیست روز دوشنبه ضمن مسدود کردن خیابان های مرکزی و پرتردد شهر لندن، خسارت هایی را به ساختمان فروشگاه ها و شرکت ها در نقاط مختلف این شهر وارد کردند.

تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن به خشونت کشیده شد

به گزارش ایرنا، در این حرکت اعتراضی که در ابتدا غیر خشن توصیف شده بود، معترضان در پنج نقطه پرتردد شهر راه بندان ایجاد نموده و از دولت می خواهند تا درباره تغییرات اقلیمی وضعیت اضطراری اعلام کند و تا سال 2025 میلادی آلایندگی های ناشی از دی اکسید کربن را به صفر برساند.

شرکت نفتی شل دقایقی پیش از انتشار این خبر اظهار داشت که معترضان پنجره شیشه ای دفتر مرکزی این شرکت در جنوب شرق لندن را خرد کرد و روی بعضی دیگر از ساختمان ها شعارنویسی نموده اند.

پلیس لندن تاکنون یک زن را در این رابطه دستگیر نموده و به بازداشتگاه منتقل نموده است. او پیش از انتقال به خودروی پلیس به اسکای نیوز گفت: شل جنایتکار است. من می خواهم فرزندان و نسل آینده ام را نجات دهم.

هم زمان پلیس حمل و نقل لندن اظهار داشت: صدها تن از معترضان پل پرتردد واترلو بریج را قرق نموده و راه بندان ایجاد نموده اند. نهاد مردمی قیام انقراض به عنوان برگزارنماینده این حرکت اعتراضی هم با انتشار تصاویری از راهپیمایی معترضان روی پل واترلو نوشته است: واترلو بریج را هم تسخیر کردیم.

در مناطق مرکزی شهر از جمله آکسفورد و پیکادلی هم فعالان زیست محیطی، سکوهایی را وسط خیابان ایجاد نموده و علاوه بر سخنرانی و توزیع بروشور درباره خطرات گرم شدن زمین، کسب و کار فروشگاه ها و تردد خودروها را مختل نموده اند.

در میدان روبروی مجلس هم معترضان شعارنوشته ها و پرچم هایی را درباره وخامت بحران محیط زیست و ضرورت توجه سیاستمداران به این مساله نصب نموده اند.

روان ویلیام اسقف اعظم اسبق انگلیس به عنوان یکی از حامیان این حرکت اعتراضی به خبرنگاران گفت: ما اینجا جمع شدیم تا اعلام کنیم قصد جنگ نداریم. می خواهیم با زمین، همسایگان و خداوند صلح کنیم.

بر اساس بیانیه قیام انقراض، این حرکت اعتراضی قرار است در روزهای آینده ادامه پیدا کند. این بیانیه هشدار داده که پلیس ممکن است معترضان را به دلیل ایجاد ترافیک در سطح شهر بازداشت کند.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است. در این گزارش نسبت به مواردی همچون خشکسالی، گرم شدن زمین و آب شدن یخ های دو قطب زمین هشدار داده شده است.

گزارش ها حاکی است که فعالان زیست محیطی در 33 کشور و 80 شهر دیگر از جمله اسپانیا، استرالیا، سوئیس و بلژیک قصد دارند تا در روزهای آینده تظاهرات مشابهی را برگزار نمایند.

اسکاتلندیارد پلیس لندن گفته است که برای حفظ امنیت و نظم شهر تدابیر لازم را در نظر گفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 143

به "تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید